خطاب به «برهم صالح» انجام شد؛

انتقاد نماینده پارلمان عراق از عدم اجرای حکم اعدام داعشی‌ها

نماینده پارلمان عراق از رئیس‌جمهور این کشور به‌دلیل عدم امضای اجرای حکم اعدام صادر شده در حق تروریست‌های داعش انتقاد کرد.
کد خبر: ۳۹۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ - 04May 2020

انتقاد نماینده پارلمان عراق از «برهم صالح» به‌دلیل عدم اجرای حکم اعدام داعشی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسن سالم» نماینده فراکسیون «الصادقون» در پارلمان عراق طی پستی در توئیتر، از «برهم صالح» رئیس‌جمهور این کشور خواست تا اجرای احکام اعدام صادر شده در حق تروریست‌ها را امضا کند.

وی از صالح خواست تا به حرمت خون‌های ریخته شده در (مکیشیفه و تل الذهب)، اجرای احکام اعدام شش هزار تروریست را که حکم نهایی و قطعی آن‌ها از سوی دستگاه قضایی کشور صادر شده، امضا کند.

در این پست توئیتری آمده است: «بار‌ها و طی نامه‌هایی رسمی از رئیس جمهور خواستیم تا اجرای احکام اعدام صادر شده در حق تروریست‌ها را تایید کند؛ بویژه که اکنون بیش از شش هزار محکوم به اعدام از سران داعش، حکم قطعی خود برای اجرای این حکم را دریافت کرده‌اند، اما این احکام اجرا نشده است. آن‌ها در حال استفاده از بهترین خدمات هتلینگ ارائه شده در زندان‌ها هستند و از بودجه کشور سالانه صد‌ها میلیون دلار صرف (نگهداری) آن‌ها می‌شود، در حالیکه این مبالغ باید صرف ملت و خانواده‌های شهدا شود؛ ما نمی‌خواهیم بیش از این، این امر طول بکشد و وعده داده شود بلکه می‌خواهیم حکم اعدام این تروریست‌ها به حرمت خون‌های پاک ریخته شده در روز گذشته (شنبه گذشته) در مکیشیفه و تل الذهب اجرا شود.»

پیش‌تر «محمد اللکاش» نماینده سابق پارلمان عراق درباره زمزمه برخی شخصیت‌های سیاسی از جمله «برهم صالح» رئیس‌جمهور این کشور درباره ضرورت آزادی زندانیان به بهانه شیوع ویروس کرونا هشدار داده بود.

وی گفت: ما از شنیدن چنین درخواست‌هایی چه از مقامات مسئول در دولت و پارلمان یا حتی برخی سازمان‌ها و اصناف و شبکه‌های مزدور که نقش بارز و آشکاری در ایجاد هرج و مرج در کشور دارند، تعجب نمی‌کنیم.

این نماینده سابق پارلمان عراق در ادامه برهم صالح را خطاب قرار داد و از او پرسید که آیا نمی‌توانستید پیش از اینکه از نخست‌وزیر بخواهید که برخی از زندانیان (تروریست) را مشمول عفو کند، حکم‌های اعدام برخی از آن‌ها را امضا کنید؟

محمد اللکاش یادآور شد: هزاران مجرم محکوم به اعدام به‌دلیل داشتن پرونده‌های تروریستی در زندان به سر می‌برند و حکم آن‌ها نهایی و قطعی شده است، اما مدتهاست که این احکام امضا نشده است؛ از سوی دیگر، زندان‌ها و بازداشتگاه‌های عراق تاکنون شاهد ابتلای فردی به ویروس کرونا نبوده است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها