در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد؛

بازگشت «سیروس عسگری» به کشور قطعی شده است

در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شد که بازگشت «سیروس عسگری» دانشمند ایرانی که در آمریکا زندانی است، قطعی شده است.
کد خبر: ۳۹۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ - 04May 2020

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت سیروس عسگری، دانشمند ایرانی که در آمریکا زندانی است، عصر امروز با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

بازگشت سیروس عسگری در صورت منفی بودن تست کرونا

نماینده وزارت امور خارجه در این جلسه گفت: عسگری از نخبگان و متخصصان کشور است و قرار بوده تست کرونا از وی گرفته شود و در صورت منفی بودن تست، قطعاً وی سریعاً به ایران بازگردانده می‌شود. عسگری بیماری قلبی هم دارد و مشکلات سفر هم باید رعایت شود. به نظر می‌رسد بازگشت وی قطعی و موانع و مشکلات از سر راه برداشته شده است.

وی ادامه داد: عسگری به آمریکا رفت و آمد داشت و تحصیلات وی آنجا بود و فرزندانش آنجا هستند و البته ویزای وی توریستی بوده است. در همین ایام پروژه‌ای هم گرفته بود، اما آمریکایی‌ها خصمانه برخورد کردند؛ چرا که وی در دادگاه‌های آمریکا تبرئه شده بود. در آن ایام وزارت خارجه حمایت‌ها و کمک‌های زیادی کرد تا در نهایت آبان‌ماه سال قبل تبرئه شد؛ اما خباثت آمریکا و برخی عوامل دیگر مانع سفر وی به ایران شد که اخیراً حل شده است.

نماینده وزارت امور خارجه گفت: افراد دیگری غیر از عسگری نیز در آمریکا یا سایر کشورها به همین مشکلات گرفتار شدند.

بازداشت پنج نفر به اتهام فعالیت‌های نظامی و دفاعی در سایر کشورها

در ادامه این نشست، معاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز ضمن ارائه گزارش گفت: متأسفانه تعدادی از اتباع ما در سایر کشورها گرفتار هستند. ما در حوزه دفاع بیش از 30 مورد داشتیم که به دلیل رفتار خصمانه آمریکایی‌ها گرفتار شده بودند؛ البته با همکاری دستگاه‌های مربوطه جهت حل مشکل آنها تلاش‌های مؤثری صورت گرفت و وزارت امور خارجه در این زمینه نهایت تلاش و همکاری را دارند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون حدود پنج نفر به اتهام فعالیت‌های نظامی و دفاعی و بهانه‌های بیهوده اسیر هستند و بازداشت شدند. عسگری مورد بغض و دشمنی قرار گرفت و اتهامات بیهوده‌ای در زمینه فعالیت‌های غیرقانونی به وی وارد کردند که البته از همه اتهامات تبرئه شده است.

نماینده وزارت اطلاعات نیز ضمن ارائه گزارشی از رویکرد خصمانه و دشمنانه آمریکایی‌ها علیه اتباع و شهروندان ایرانی گفت: در مورد سیروس عسگری نیز همین برخورد خصمانه صورت گرفت؛ وی از نخبگان و دانشمندان مؤثر کشورمان است که مشکل وی حل شده است، اما آمریکایی‌ها به بهانه تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران افرادی را تحت تعقیب قرار داده یا بازداشت کردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار