اولین جلسه کمیته فرهنگی اجتماعی رسانه‌ای دفاع مقدس خراسان شمالی برگزار شد

اولین جلسه کمیته فرهنگی اجتماعی رسانه‌ای دفاع مقدس خراسان شمالی با حضور معاون اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی و قائم مقام صداوسیما‌ی استان برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ - 06May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، اولین جلسه کمیته فرهنگی اجتماعی رسانه‌ای دفاع مقدس خراسان شمالی با حضور معاون اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی، قائم مقام صداوسیمای خراسان شمالی، مسئول حفظ آثار دفاع مقدس سپاه استان، معاون فضای مجازی صداوسیمای استان و نمایندگان حوزه هنری و بنیاد شهید در استان برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ «حسین جعفرزاده» معاون اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار داشت: صداوسیما از ارکان مهم در خصوص اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و همانطور که در مراسم چهل سالگی انقلاب یک تحرک و همبستگی ملی ایجاد شد امید است در چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیز همین تحرک، پویایی و همبستگی با همکاری صداوسیما ایجاد شود.

اولین جلسه کمیته فرهنگی اجتماعی رسانه‌ای دفاع مقدس خراسان شمالی برگزار شد

وی خاطرنشان کرد: مراسم شهادت سردار سلیمانی باعث ایجاد موج رسانه‌ای مثبت در بین مردم شد و الگوسازی خیلی خوبی در بین نوجوانان و جوانان شکل گرفت همچنین نقش بی بدیل رسانه در رزمایش مواسات نیز باعث تشویق و ترغیب شدن مردم برای شرکت در این رزمایش شد بنابراین می‌خواهیم از طریق موج رسانه‌ای صداوسیما، تحرک و پویایی ویژه‌ای در بحث‌های ایثار و شهادت در جامعه ایجاد شود.

جعفرزاده گفت: امسال چهل سال از شروع جنگ تحمیلی می‌گذرد و مانند چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که دستگاه‌های لشکری و کشور‌های برای گرامیداشت این پیروزی بسیج شدند امسال نیز مقرر شد مراسم چهلمین سالگرد دفاع مقدس به صورت سراسری و کشوری برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه دستوالعمل ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده است، ادامه داد: تاکنون ۷۵ درصد دستگاه‌های استان برنامه‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ارسال کردند.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: وظایف و تکالیف دستگاه‌ها درخصوص گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس مشخص شده و تاکید کردیم در این شرایط که ویروس کرونا وجود دارد و امکان تجمع در برگزاری برنامه‌ها نیست از فضای مجازی، خبرگزاری، رسانه‌های مکتوب و پورتال ادارات استفاده لازم را داشته باشند.

اولین جلسه کمیته فرهنگی اجتماعی رسانه‌ای دفاع مقدس خراسان شمالی برگزار شد

در ادامه «محمد شاهرخی» قائم مقام صداوسیمای خراسان شمالی عنوان کرد: هشت سال دفاع مقدس، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیمه کرد و سال‌های سال برکات آن در جامعه وجود دارد.

وی بیان داشت: برای اینکه فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل آینده منتقل کنیم و نسل جدید را از اتفاقاتی که در آن دوران ایجاد شد و دستاورد‌ها و برکاتی که دفاع مقدس برای کشورمان حاصل شد، آگاه کنیم باید برنامه و پیشنهادات خوب و عملی داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها