معرفی کتاب:

«شفیع بهشت»

کتاب «شفیع بهشت» دربرگیرنده مجموعه‌ای از زندگی و حماسه‌های سردار سرلشکر پاسدار «شهید حسن شفیع زاده» فرمانده توپخانه سپاه پاسداران است که با تلاش «ناصر یاری» و «احد صبحانی‌فرد» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۳۹۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ - 06May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، کتاب «شفیع بهشت» دربرگیرنده مجموعه‌ای از زندگی، دلنوشته و سخنرانی، مجموعه تصاویر و حماسه‌های سردار سرلشکر پاسدار «شهید حسن شفیع زاده» فرمانده توپخانه سپاه پاسداران است که با تلاش «ناصر یاری» و «احد صبحانی‌فرد» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب در 190 صفحه و به شمارگان 3000 نسخه توسط معاونت فرهنگی و عملیات روانی نیروی زمینی سپاه پاسداران در سال 1391 به چاپ رسیده است.

سردار سرلشکر پاسدار شهید «حسن شفیع‌زاده» در تاریخ 28 مردادماه سال 1336 در خانواده‌ای مذهبی در تبریز متولد شد و تحت تربیت پدر و مادری مومن، متدین و مقلد امام، پرورش یافت. از همان کودکی در مجالس دینی از جمله برنامه های سوگواری امام حسین(ع) حضور داشت و عشق خدمتگزاری به آستان شهید پرور حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) در عمق وجودش ریشه دوانید. سادگی، بی آلایشی و گذشت او در سنین کودکی زبان زد عام و خاص بود.

علی‌رغم همه کمبودها، در خردادماه سال 1354 از دبیرستان امیرخیزی دیپلم طبیعی گرفت؛ در حالی که در کنار درس از ورزش مخصوصا وزنه‌برداری هم غفلت نکرده بود. پس از اخد دیپلم در سال 1355 به خدمت سربازی اعزام شد.

سال 1357 کم‌کم نهضت اسلامی امام خمینی (ره) پررنگ‌تر و فعالیت‌های مردم انقلابی علنی‌تر گشت، حسن نیز با مشاهده این وضعیت بیش از پیش به فعالیت در پادگان پرداخت تا آن‌جا که اعلامیه‌های امام را در میان سربازان پخش نموده و روی در و دیوار پادگان شعارهای انقلابی می‌نوشت. حتی گاهی اوقات از طریق یک راه مخفی از پادگان خارج شده و در تظاهرات مردمی شرکت می‌کرد.

پس از پیروزی انقلاب نیز به همراه چند تن از دوستان خود، تعدادی از سلاح‌های پادگان‌ها را جمع کرده و گروهی به نام «سپاه توحیدی» برای مبارزه با ضدانقلاب تشکیل داد. این گروه که کلاس‌های آموزشی آن در مسجد آیت‌الله انگجی تبریز برگزار می‌شد، بعد از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن ادغام شد؛ در واقع می‌توان گفت حسن، خود یکی از بنیان‌گذاران سپاه تبریز محسوب می‌شد و در شوری سپاه تبریز نیز عضویت داشت.

اواخر سال 1358 به ارومیه رفت و در عملیات سپاه مشغول کار شد و از همین‌جا آشنایی او با مهندس مهدی باکری شروع شد.

با شروع دفاع مقدس، وی در چند عملیات شرکت کرد تا اینکه مسئولیت ستاد تیپ کربلا را بر عهده گرفت و در عملیات فتح‌المبین، جانشینی تیپ المهدی (عج) به او واگذار شد.

شهید شفیع‌زاده با افتخار آمد، حماسه‌ها آفرید و در نهایت در اوج افتخار با سمت فرماندهی توپخانه‌ی سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در منطقه‌ی عملیاتی کربلای 10، ماووت عراق، در اثر اصابت گلوله‌ی توپ دشمن به خودرویش در تاریخ 8 اردیبهشت‌ماه 1366 به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها