مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

شاعران با قومیت‌های مختلف در گسترش فرهنگ شهادت تاثیرگذار هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی با توجه به قومیت‌ها و گویش‌های مختلف و شاعران توانمندی که دارد می‌تواند در بسط و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت بسیار موثر باشد.
کد خبر: ۳۹۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ - 06May 2020

شاعران خراسان شمالی با قومیت‌های مختلف در گسترش فرهنگ شهادت تاثیرگذار هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان شمالی، اولین جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در این اداره کل و کارشناسان فرهیخته شعر دفاع مقدس برگزار شد.

سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار کرد: عملیات بیت المقدس از عملیات‌های بزرگی بود که سرنوشت جنگ را معلوم و پیروزی‌های چشمگیر و دستاورد‌های بسیاری برای کشور ما ایجاد کرد که مهم‌ترین این دستاوردها آزادسازی شهر مهم و استراتژیک خرمشهر بود.

وی بیان کرد: برای اینکه حادثه بینظیر و تاریخی دفاع مقدس را به نسل‌های آینده منتقل و به دنیا صادر کنیم، زبان ادبیات، شعر و هنر بهترین و تاثیرگذارترین روش است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: به این مناسبت ما در طول سال، همایش‌ها و برنامه‌هایی را برگزار خواهیم کرد که برگزاری شب شعر دفاع مقدس از جمله این برنامه هاست.

امیری هدف از برگزاری این جلسه را هم اندیشی برای نهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس دانست و افزود: خراسان شمالی با توجه به قومیت‌ها و گویش‌های مختلف و شاعران توانمندی که دارد می‌تواند در بسط و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت بسیار موثر باشد.

در ادامه «معصومه رحمانی» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: هشت دوره جشنواره شعر دفاع مقدس در استان برگزار شده است که منتخب‌های این جشنواره به کنگره شعر دفاع مقدس در سطح کشوری راه پیدا می‌کنند و امسال بیست و دومین کنگره شعر دفاع مقدس برگزار خو اهد شد.

وی بیان داشت: موضوعاتی که شاعران می‌توانند آثار خود را به نهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس ارسال کنند عبارتند از نقش دفاع مقدس در تداوم و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین المللی و اسلامی (یمن، سوریه، لبنان، فلسطین و ...)، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و حوزه‌های خاص، دفاع مقدس و مدافعان حرم، دفاع مقدس و قومیت‌ها و کودک و نوجوان است.

وی خاطرنشان کرد: آثار برگزیده در نهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس همانند سال‌های گذشته در قالب کتاب به چاپ می‌رسند.

سپس شاعران و کارشناسان شعر حاضر در جلسه به بیان نظرات خود را پرداختند که مقرر شد موضوعات جشنواره شعر دفاع مقدس گسترده‌تر شود و درخصوص شهید سردار سلیمانی، شهدای امنیت و مدافعان سلامت آثار خود را به دبیرخانه شعر دفاع مقدس در اداره کل حفظ آثار ارسال کنند.

همچنین در این جلسه پیشنهاد شد برگزاری شب‌های شعر، کارگاه‌های آموزشی و نقد کتاب در حوزه دفاع مقدس در طول سال به صورت مستمر برگزار شود و نوقلمان از مناطق راهیان نور و آسایشگاه‌های جانبازان بازدید کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها