حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس تشریح کرد؛

خدمت «آتش به اختیار» جهادی‌ها به ۴۰ هزار نفر که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند

حجت‌الاسلام «احسان بی‌آزار تهرانی» گفت: کار من ارتباط دادن میان گروه‌های جهادی است، آن‌هم به‌صورت کار تشکیلاتی، نه تشریفاتی؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمان ۹ ماده‌ای خطاب به جهادی‌ها فرموده‌اند که بین گروه‌های جهادی پیوند ایجاد کنید؛ این بالاترین کار تشکیلاتی است.
کد خبر: ۳۹۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸ - 10May 2020

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: «من خودم هستم و تلفن همراهم و آبرویم؛ مأیوس از دولت‌مردان، به‌صورت آتش به اختیار برای خدمت به مردم همراه با گروه‌های جهادی به خط زده‌ایم و الحمدلله جواب هم گرفته‌ایم؛ از یمن تا سیستان و بلوچستان، از خوزستان تا کرمانشاه و...»؛ این جمله، بخشی از گفت‌وگوی حجت‌الاسلام «احسان بی‌آزار تهرانی» با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس است، روحانی که کارش ارتباط دادن میان گروه‌های جهادی است تا در مواقع بحران نظیر سیل و زلزله، «آتش به اختیار» به داد مردم آسیب‌دیده برسند.

وی در فضای مجازی برای کار‌های جهادی ظرفیت‌سازی می‌کند، آن هم بدون کارگر، کارمند و دفتر کار و معتقد است که می‌شود از طریق فضای مجازی، بدون هیچ‌گونه تشکیلاتی، کار‌های زیادی انجام داد؛ برای همین خودش به‌تنهایی در صفحه مجازی خود، برای کمک به نیازمندان دست به‌کار شده است.

حجت‌الاسلام «بی‌آزار تهرانی» همچنین در این گفت‌وگو که به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت دستورات بهداشتی به‌صورت تلفنی انجام شده، به تشریح دستاورد‌های گروه‌های جهادی پرداخته است؛ دستاورد‌هایی نظیر کمک به محرومان در استان سیستان و بلوچستان که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند و یا امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه و سیل‌زدگان برخی استان‌های کشور.

در ادامه با گفت‌وگوی خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با حجت‌الاسلام «احسان بی‌آزار تهرانی» همراه شوید؛

دفاع‌پرس: شنیده‌ایم که در زمینه همکاری با گروه‌های جهادی فعال هستید، دقیقا چه‌کاری انجام می‌دهید؟

کار من ارتباط دادن میان گروه‌های جهادی است، آن‌هم به‌صورت کار تشکیلاتی، نه تشریفاتی؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمان ۹ ماده‌ای خطاب به جهادی‌ها فرموده‌اند که بین گروه‌های جهادی پیوند ایجاد کنید؛ این بالاترین کار تشکیلاتی است. ما در واقع براساس مدل جهادی عمل می‌کنیم و من هم در فضای مجازی برای کار‌های جهادی ظرفیت‌سازی می‌کنم و آورده‌ام هم آبرویم است، آن هم بدون کارگر، کارمند و دفتر کار.

حجت‌الاسلام «احسان بی‌آزار تهرانی»

دفاع‌پرس: مردم چگونه به شما اعتماد می‌کنند؟

برای این‌که کار‌های ما شفاف و حقوقی شود، خیریه حضرت رقیه (س) چند حساب خود را در اختیار ما قرار داده است و با آن‌ها تعامل داریم. حساب‌های ما کاملا حقوقی است؛ یعنی هم از هلال احمر، هم از قوه قضائیه و هم سازمان بازرسی مجوز دارد و تا فاکتور برای هر خریدی صادر نشود، نمی‌توانیم حتی هزار تومان از این حساب‌ها برداشت کنیم و طبق آن‌چه فاکتور شده است، از حساب‌ها با نظارت برداشت می‌شود؛ بنابراین مردم به ما اعتماد می‌کنند.

دفاع‌پرس: اگر قرارگاه ندارید، پس چگونه کار جهادی می‌کنید؟

من خودم هستم و تلفن همراهم و آبرویم؛ مأیوس از دولت‌مردان، به‌صورت آتش به اختیار برای خدمت به مردم همراه با گروه‌های جهادی به خط زده‌ایم و الحمدلله جواب هم گرفته‌ایم؛ از یمن تا سیستان و بلوچستان، از خوزستان تا کرمانشاه و...

می‌شود از طریق فضای مجازی، بدون هیچ‌گونه تشکیلاتی کار‌های زیادی انجام داد؛ مثلا یکی از کار‌هایی که من به‌همراه یک طلبه دیگر انجام داده‌ام، اعطای کمک‌هزینه سفر به کربلا در ایام اربعین حسینی به یک‌هزار و ۱۱۹ دانشجو و طلبه در سراسر کشور بود.

دفاع‌پرس: فرمودید به‌صورت آتش به اختیار برای خدمت به مردم همراه با گروه‌های جهادی به خط زده‌ و جواب هم گرفته‌اید؛ دقیقاً کارهای‌تان چه دستاوردهایی داشته است؟

گروه جهادی حضرت خدیجه (س) در سیستان و بلوچستان به‌صورت مداوم فعالیت می‌کند که به یاری خدا، تاکنون در مناطق محروم، برای کسانی که تحت حمایت هیچ نهادی نظیر دولت، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و... نیستند و تعداد آن‌ها بیش از ۴۰ هزار نفر است، تعداد ۲۷ منزل مسکونی احداث کرده است؛ یا در مورد دیگری نیز داشتیم که به‌همت خیّران، یک نانوایی و کلوچه‌پزی در «زابل» ساخته شده و در اختیار مردم منطقه قرار گرفته است؛ به‌طوری که بانی زمین، دستگاه‌ها و ساختمان آن هر یک به‌صورت جداگانه یک نفر است و آرد آن هم توسط خیران تأمین می‌شود.

حجت‌الاسلام «احسان بی‌آزار تهرانی»

گزارشی از فعالیت‌های گروه‌های جهادی

به‌صورت کلی، گروه‌های جهادی در زمینه‌های اشتغال‌زایی، آب‌رسانی و... اقدامات خوبی را در سیستان و بلوچستان انجام داده‌اند که اگر بخواهم هر یک را تشریح کنم، بسیار زمان‌بر است. نکته قابل توجه این است که همه این کار‌ها با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی بومی انجام می‌شود؛ البته کم و بیش گروه‌های جهادی هم از نقاط دیگر کشور به این مناطق می‌روند؛ مثلاً یک نفر ۱۰ میلیون تومان بانی شد و به‌وسیله آن، طلاب مدرسه حقانی قم برای کار‌های جهادی، مدتی را به مناطق محروم سیستان و بلوچستان رفتند.

دفاع‌پرس: در سرپل‌ذهاب برای زلزله‌زدگان چه اقداماتی را انجام داده‌اید؟

در زلزله سرپل‌ذهاب، بیش از ۳۰۰ کانکس برای زلزله‌زدگان ارسال کردیم و چند سورتی پرواز و نزدیک به ۱۰ تریلی اقلام مورد نیاز مردم را به مناطق زلزله‌زده فرستادیم. از طرفی نیز برای خدمت به مردم وارد یک روستا شدیم، آن هم روستایی که داعش از مردم آن‌جا جذب نیرو کرده بود. به ما گفتند که لباس‌های روحانیت خود را دربیاورید وگرنه برای‌تان دردسرساز می‌شود؛ اما ما به سردار «عبداللهی» رییس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء پیشنهاد دادیم و آن‌ها هم خانه‌های این روستا را به‌طور کامل ساختند؛ به یاری خدا آن‌قدر با مردم آن‌جا انس گرفتیم و کار عقیدتی کردیم که وقتی می‌خواستیم از آن روستا برویم، مردم به‌هم «یا علی» می‌گفتند و بعدا شنیدیم که وقتی عده‌ای آمده بودند تا با پول، اهالی اهل‌سنت این روستا را علیه تشیع بخرند، مردم روستا این افراد را بیرون کرده و گفته بودند که «آخوند‌های شیعه به ما خدمت کرده‌اند».

در واقع هیچ فرقی بین شیعه و سنی یا مسلمان و غیر مسلمان قائل نمی‌شویم؛ به همان صورتی که حضرت امام حسن عسکری (ع) از ما خواستند که با رفتار خود دیگران را به‌سوی خود دعوت کنید تا بگویند این شعیه ماست، دقیقا همان‌گونه عمل می‌کنیم.

حجت‌الاسلام «احسان بی‌آزار تهرانی»

نشاط کم‌نظیر و آمادگی جسمانی طلبه جهادی رزمی‌کار

دفاع‌پرس: در بحران سیل سال‌گذشته در برخی از استان‌های کشور چه اقداماتی را انجام دادید؟

سال گذشته برای سیل‌زدگان یک پویشی با عنوان «هر هیئت، یک جهیزیه» را تشکیل دادیم که به‌وسیله آن نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان جهیزیه برای زوج‌های جوان سیل‌زده تهیه کردیم.

دفاع‌پرس: در میان صحبت‌های‌تان از کمک به مردم یمن سخن گفتید، در این‌باره توضبح دهید.

در این زمینه هم بیش از یک میلیارد تومان کمک‌های مردمی را برای کودکان گرسنه یمنی ارسال کردیم.

دفاع‌پرس: امسال با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش بزرگ همدلی مومنانه، بسیاری از دستگاه‌ها به خیل این رزمایش بزرگ پیوسته‌اند، شما در این زمینه چه‌کارهایی انجام می‌دهید؟

امسال از ابتدای ماه مبارک رمضان، طرح «هر روز یک خبر خوب» را در صفحه مجازی خود راه‌اندازی کرده‌ایم که به یاری خدا، مبالغی نظیر ۲۰ میلیون تومان با حمایت مردمی جمع‌آوری می‌شود. آن هم با گزارش دقیق.

از طرفی هم، به لطف خدا در همین روز‌های اخیر، با هماهنگی‌هایی که انجام دادیم، جمعی از فرزندان شهدا طرحی را آغاز کرده‌اند به‌نام «راه سلیمانی» که در این طرح نزدیک به ۴ هزار بسته کمک معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع کرده‌اند؛ برای نمونه تعدادی از این بسته‌ها را برای افرادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا مشاغل آن‌ها آسیب دیده است، ارسال کردیم یا این‌که ۳۰۰ بسته را به سیستان و بلوچستان فرستادیم و ۱۱۰ بسته هم به ایلام و ۱۰۰ بسته نیز به فیروزکوه ارسال کردیم و...

 
 
فعالیت فرزندان جهادی شهدا در مسجد امام رضا (ع) - محله «دیباجی» تهران

دفاع‌پرس: در رمینه مبارزه با کرونا چه اقداماتی انجام دادید؟

در زمینه مقابله به کرونا یک برنامه جدید و کاملی داشتیم؛ ۳۰ شب در شبکه «افق» خدمات گروه‌های جهادی را به جامعه معرفی کردیم که موجب امیدبخشی، هم برای جهادی‌ها و هم برای مردم شد و من خودم نیز مجری برنامه بودم و خودم هم می‌رفتم در بیمارستان‌ها و... گزارش تهیه می‌کردم و در کنار این‌کار‌ها هم بسیاری از گروه‌های جهادی در سطح کشور را به همدیگر وصل کردیم؛ برای نمونه، در استان مازندران یک گروه جهادی در یک حسینیه نزدیک به ۳۰۰ هزار ماسک تولید کرد که این گروه را ما به بنیاد علوی معرفی کردیم و بنیاد هم برای آن‌ها مواد اولیه تولید ماسک را فراهم کرد. همچنین بسیاری از بیمارستان‌ها را حمایت کردیم و در روز‌هایی که ماسک کم بود، برای آن‌ها ماسک فرستادیم.

دفاع‌پرس: از این همه فعالیت آتش به اختیار، چه آورده‌هایی نصیب خودتان می‌شود؟

همیشه دعای مردم پشت سر من است؛ البته من هیچ‌وقت نیاز مادی نداشتم و در دوران طلبگی هم شهریه نمی‌گرفتم؛ اما در یک دوره‌ای سختی هم کشیدم؛ به‌طوری‌که نزدیک به دو سال به همراه همسرم به قم رفتیم و مستأجر بودن را درک کردیم تا بفهمیم سر ماه رسیدن و دست خالی بودن برای یک مستأجر یعنی چه! امروز هم از هیچ‌جا درآمدی ندارم جز نوکری حضرت سیدالشهداء (ع)؛ از طریق تبلیغ، تدریس و...

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار