رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بوشهر:

حرکت‌های جهادی در کل کشور به یک جریان عظیم تبدیل شده‌ است

سرهنگ «ذوالفقار عباسی‌فر» گفت: حرکت‌های جهادی به عنوان یک حرکت اجتماعی به شمار می‌رود که با ارزش‌ها، هنجارها و باورها عجین و در کل کشور به یک جریان عظیم تبدیل شده‌ است.
کد خبر: ۳۹۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ - 06May 2020

حرکت‌های جهادی  به یک جریان عظیم تبدیل شده‌ استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، سرهنگ «ذوالفقار عباسی فر» با اشاره به سالروز تاسیس بسیج سازندگی اظهار داشت: جهت کمک به قشرهای آسیب پذیر جامعه همزمان با شیوع ویروس کرونا ۸۱ هزار بسته معیشتی در این استان توزیع شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: از این میزان ۶۵ هزار بسته از آغاز شیوع ویروس کرونا به ارزش هر بسته ۱۰۰ هزار تومان و از چهارم اردیبهشت همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و در قالب رزمایش کمک مومنانه نیز ۱۶ هزار بسته به ارزش ۲۰۰ هزار تومان توزیع شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با تولد کریم اهل بیت امام حسن (ع) ۱۱ هزار بسته معیشتی توزیع و مرحله سوم در پایان ماه مبارک رمضان انجام ‌خواهد شد، افزود: در زمان حاضر ۳۰۰ گروه جهادی کار ضد عفونی و گندزدایی ۷۳هزارو ۴۵۴ مکان عمومی علیه ویروس کرونا را در مناطق مختلف روستایی، عشایری و شهری انجام دادند.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: راه‌اندازی ۱۵۰ کارگاه تولید ماسک و دستکش از جمله دیگر اقدام‌های این نهاد است که تاکنون این کارگاه‌ها ۵۰ هزار ماسک و ۵۰ هزار جفت دستکش در این استان تولید کرده‌اند.

عباسی فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت یکهزار و ۵۰۰ گروه جهادی در بخش‌های مختلف گفت: این گروه‌ها با همکاری قرارگاه جهاد سازندگی و قرارگاه عمران و آبادانی ضمن مشارکت در اجرای طرح‌های کوچک سودآور و عام‌المنفعه در مناطق کم برخوردار فعالیت‌های گوناگونی در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه احداث ساختمان برای قشرهای نیازمند از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی بسیج سازندگی  است که ۳۷۷ واحد مسکونی مددجویی در روستاها با اعتبار ۱۶میلیاردو ۹۶۵ میلیون تومان اعتبار احداث می‌شود.

عباسی به تفاهم نامه اجرای ۹۵۸ پروژه عمومی کوچک و پربازده مانند مسجد، حسینیه، طرح‌های اقتصاد مقاومتی، خانه عالم، مدرسه‌های ۲ کلاسه در استان بوشهر برای سال جاری منعقد شده‌ است اشاره کرد و اظهارداشت: تامین جهیزیه برای زوجین و بسته‌های آموزشی، فرهنگی و معیشتی برای نیازمندان به ارزش ۶ میلیارد تومان از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی در استان بوشهر در سال جاری است.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر خدمات عالم‌المنفعه طراحی شده برای این بخش در سال جاری را ۴۰ میلیاردو ۹۶۵ میلیون ریال اعلام کرد افزود: حرکت‌های جهادی به عنوان یک حرکت اجتماعی به شمار می‌رود که با ارزش‌ها، هنجارها و باورها عجین و در کل کشور به یک جریان عظیم تبدیل شده‌ است.

وی با اشاره به اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر گفت: براساس شرایط جغرافیایی، اقلیم، بوم و مشارکت پذیری مردم فراخوانی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ارائه می‌شود.

عباسی فر اضافه کرد: در سال گذشته ۱۲۵ کارگاه اقتصادی با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در استان راه‌اندازی و امسال نیز ۷۵۸ کارگاه قرار است تشکیل که بزودی اعتبار آن تامین می‌شود.

وی حضور در حوادث غیر مترقبه و خدمات رسانی در زمان زلزله و سیل از دیگر خدمات گروه‌های جهادی بسیج سازندگی است که سال گذشته در سیل خوزستان هزار نفر از جهاد گران این استان در منطقه حاضر و کار جابه جایی مردم، تخلیه آب منازل و شست و شوی وسایل و خدمات پزشکی و پخت روزانه ۶ هزار دست ناهار و شام از دیگر خدمات ارائه شده در این استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها