یونان برای رصد دریای مدیترانه به پهپاد‌های «هرون» مجهز میشود

ارتش یونان برای جنگ اطلاعاتی با ترکیه به پهپاد‌های «هرون» ساخت رژیم صهیونیستی مجهز می‌شود.
کد خبر: ۳۹۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ - 06May 2020

یونان برای رصد دریای مدیترانه به پهپاد‌های «هرون» مجهز میشودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی قصد دارد در اقدامی که نگرانی ترکیه را در برخواهد داشت ارتش یونان را به چند فروند پهپاد تجسسی «هرون» تجهیز کند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» تل آویو از توافق وزارت جنگ خود با وزارت دفاع یونان در تجهیز آتن به پهپاد‌های تجسی هرون خبر داده است. قرار است در اولین گام از این قرارداد تل آویو دو فروند پهپاد هرون را به مدت سه سال در اختیار یونان قرار داده و بعد از خاتمه قرارداد این پهپاد‌ها متعلق به ارتش یونان شوند.

یونان قصد دارد از این پهپاد‌ها در نبرد ضد اطلاعاتی علیه ترکیه و جهت رصد اوضاع دریای مدیترانه استفاده کند. این پهپاد‌های در منطقه «اوروس» و دریای اژه مرز آبی و خاکی بین ترکیه و یونان مستقر میشوند.

این پهپاد قادر به پرواز تا مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر بوده و مجهز به رادار‌های ویژه، حسگر‌های الکترو اپتیکالی و پرواز در روز و شب است.

یونان و ترکیه همواره همدیگر را به ایجاد مزاحمت علیه هم متهم میکنند. یونان یکشنبه مدعی شد که جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه برای بالگرد حامل وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح یونان ایجاد مزاحمت کردند.

ارتش یونان سه شنبه نیز فیلمی را از رهگیری یک جنگنده «اف-۱۶» ارتش ترکیه از سوی «میراژ-۲۰۰۰» خود بر فراز دریای اژه منتشر کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها