جزئیات همایش استانداران کشور؛

آماده‌سازی بسته اشتغال پساکرونا/ اجرای طرح مسکن استیجاری

معاون وزیر کار و معاونان امور اقتصادی و عمرانی وزیر کشور از بسته اشتغال سال ۹۹در دوره پسا کرونا، تدوین طرح فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه تمام و اجرای طرح مسکن استیجاری در سطح کشور خبر دادند.
کد خبر: ۳۹۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲ - 06May 2020

آماده‌سازی بسته اشتغال پساکرونا/ اجرای طرح مسکن استیجاریبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور امروز (چهارشنبه) در کمیسیون تخصصی اقتصادی همایش استانداران سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم(ص) ساختمان وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: محور حرکت و برنامه ریزی اقتصادی استانداری ها در سال جاری، دستورالعمل ۳۰ گانه اقتصادی وزیر کشور است که در چارچوب سیاست های دولت و اولویت های کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: حل چالش های اقتصادی و اتخاذ راه حل های کارآمد برای برون رفت از این چالش ها باید مبنای کار همه استانداران باشد.

معاون اقتصادی وزیر کشور در همین راستا از تهیه طرح فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه تمام در کشور خبر داد که در دستورالعمل وزیر کشور به استانداران در سال جهش تولید مورد تاکید قرار گرفته است.

دین پرست گفت: در همایش استانداران که امروز و فردا در تهران برگزار می شود، در نظر داریم با احصاء مشکلات و چالش های اقتصادی استان های سراسر کشور، برای حل آنها برنامه ریزی کنیم و در این زمینه، پیگیری های لازم را از طریق ریاست محترم جمهوری و همچنین نهادها و دستگاههای ذیربط انجام خواهیم داد.

موضوع مسکن از دیگر مسائلی بود که در نشست کمیسیون اقتصادی همایش استانداران مورد بررسی قرار گرفت.

«مهدی جمالی نژاد» معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با تاکید بر اینکه مسکن جزء پایه ای ترین نیاز هر فرد در جامعه انسانی است، گفت: با مشارکت شهرداری ها و دهیاری ها به دنبال اجرای طرح مسکن استیجاری در کل کشور هستیم.

وی با تشریح ابعاد این طرح افزود: قرار است مسکن استیجاری ابتدا به صورت آزمایشی در شهر تهران اجرا شود و سپس، آن را در سایر شهرهای کشور اجرا کنیم.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه مسکن یکی از محورهای مهم اقتصاد در کشور است، تصریح کرد: طبق آمارهای دقیق ۲۶ شغل به صورت مستقیم و ۲۰۰ شغل به شکل غیرمستقیم با اقتصاد مسکن ارتباط جدی دارند. به همین دلیل، اگر بتوانیم حوزه مسکن را به درستی ساماندهی کنیم، یک جهش جدی را در اقتصاد کشور شاهد خواهیم بود.

در ادامه این نشست، عیسی منصوری معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اولویت های این وزارتخانه در سال پیش رو سخن گفت و اعلام کرد: بسته اشتغال سال ۹۹ با تاکید بر دوره پسا کرونا و شرایط تحریم طرح ریزی شده است.

معاون وزیر کار با بیان اینکه اولویت بسته های حمایتی دولت با شرکت ها و واحدهایی است که بتوانند نیروی کار خود را حفظ کنند، افزود: در نظر داریم ضمن ارتباط مؤثر با کارفرمایان، تسهیلات بانکی خوبی برای این بخش اختصاص دهیم.

منصوری با مرور آمارهای مربوط به بنگاه های اقتصادی آسیب دیده از شیوع کرونا خاطرنشان کرد: سیاست وزارت کار این است که با استفاده از ظرفیت های موجود به بنگاهها کمک کند و تا حد امکان به تداوم فعالیت این بنگاه‌ها یاری رساند.

وی در همین راستا آمادگی وزارت کار را برای همکاری با بخش اقتصادی وزارت کشور در جهت به اشتراک گذاشتن سیاست های اشتغال و کار آفرینی به منظور اتخاذ بهترین راهبرد اشتغال زایی و کار آفرینی در سطح کشور اعلام کرد.

همایش استانداران سراسر کشور عصر امروز در قالب چهار کمیسیون تخصصی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی آغاز شد. این همایش فردا با سخنان وزیر کشور پایان می یابد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار