استقبال مصر، کویت و ترکیه از تشکیل دولت جدید عراق

کشورهای مصر، کویت و ترکیه ضمن استقبال از تشکیل دولت جدید عراق به نخست‌وزیری «مصطفی الکاظمی»، آمادگی خود را برای همکاری با این دولت اعلام کردند.
کد خبر: ۳۹۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ - 07May 2020

استقبال مصر، کویت و ترکیه از تشکیل دولت جدید عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای از تشکیل دولت جدید عراق به نخست‌وزیری «مصطفی الکاظمی» استقبال و آرزو کرد او در رهبری دولت برای تحقق خواسته‌های ملت عراق مبنی بر ثبات و شکوفایی این کشور موفق شود.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، در بیانیه وزارت خارجه مصر بر آمادگی این کشور برای تلاش مخلصانه جهت حمایت از دولت الکاظمی به منظور تحقق اهداف آن و همکاری تنگاتنگ با عراق از طریق تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تحقق منافع دولت ملت تأکید کرد.

در همین ارتباط «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت در نامه‌ای به «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق تشکیل دولت جدید این کشور را تبریک گفت.

بنابر گزارش وبگاه «بغداد الیوم»، امیر کویت در نامه خود برای نخست‌وزیر جدید موفقیت جهت تحقق خواسته‌های ملت برادر عراق مبنی بر پیشرفت و شکوفایی کشورشان را از خداوند متعال مسئلت کرد.

از سوی دیگر وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای از اعطای رأی اعتماد پارلمان عراق به الکاظمی جهت تشکیل دولت جدید استقبال کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه آمده است که «برای مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر جدید عراق که مسئولیت حساسی را در این شرایط دشوار بر عهده گرفته است، آرزوی توفیق داریم».

ترکیه همچنین بر آمادگی برای همکاری با دولت جدید عراق به خصوص در زمینه‌های امنیتی، تجاری، سرمایه‌گذاری و بازسازی مناطق جنگ‌زده تأکید کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها