محمد علی الحوثی:

ائتلاف سعودی در پایان دادن به تجاوز علیه یمن، جدی نیست

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تأکید کرد که ائتلاف عربستان سعودی در پایان دادن به تجاوز و لغو محاصره و تحریم یمن هیچ جدیتی ندارد.
کد خبر: ۳۹۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ - 08May 2020

محمد علی الحوثی: ائتلاف سعودی در پایان دادن به تجاوز علیه یمن، جدی نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن می‌گوید ائتلاف عربستان سعودی، در پی توقف جنگ علیه ملت یمن نیست.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از الحوثی گزارش داد که با وجود تحرکات فرستاده سازمان ملل در یمن، «ولی ما، شاهد جدیت واقعی نیستیم که بیانگر تمایل [ائتلاف سعوی] به پایان دادن تجاوز و لغو محاصره و تحریم علیه جمهوری یمن باشد».

وی تصریح کرد: «آنچه رخ داده، ارائه پیشنهادهای تشریفاتی است که به اصل مسئله هیچ ارتباطی ندارد و حتی برای ویروس کرونا نیز هیچ راهکار واقعی ارائه نمی‌دهد».

این مسئول یمنی در پایان از تجاوز چند ساله عربستان سعودی و همپیمانانش به ملت یمن انتقاد کرد.

انصار الله یمن امروز جمعه خبر داد که ائتلاف سعودی علی‌رغم آتش‌بس ادعایی خود، به استان‌های «مأرب» و «صعده» در شمال یمن حمله کرده است.

این ائتلاف در ۲۱ فروردین مدعی برقراری آتش‌بس در یمن شد و در پنجم اردیبهشت ماه جاری، این آتش‌بس ادعایی را به بهانه «حمایت از تلاشهای مقابله با شیوع ویروس کرونا» تمدید کرد.

در همین ارتباط، سرتیپ« یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد حملات نیروهای ائتلاف در جبهه‌های مختلف یمن طی یک هفته گذشته و به رغم ادعای ائتلاف درباره ایجاد آتش بس در یمن ادامه داشت.

سریع اعلام کرد که اائتلاف سعودی طی این هفته ۱۱۰ بار استان‌های صنعاء، صعده، البیضاء، مأرب، الجوف و الضالع را بمباران کرده است.

وی خاطر نشان کرد: «حملات ائتلاف سعودی از نهم آوریل (۲۱ فروردین) تا امروز هم شامل بیش از ۷۶ عملیات زمینی هجومی و بیش از ۸۱۰ حمله هوایی بوده است».

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار