سازمان ملل تحریم‌ها علیه یمن را تمدید کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه تحریم‌ها علیه یمن را تمدید کرد.
کد خبر: ۵۷۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴ - 15February 2023

سازمان ملل تحریم‌ها علیه یمن را تمدید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه با تصویب قطعنامه‌ای تحریم‌ها علیه یمن را به مدت ۹ ماه دیگر تمدید کرد.  

گزارش رسانه‌های بین‌المللی حاکی است شورای امنیت به اتفاق آرا، ممنوعیت‌های مسافرتی و مسدودسازی دارایی‌ها که علیه اشخاص و نهاد‌های خاص در یمن اعمال شده‌اند به مدت ۹ ماه تمدید کرد.

این شورا علاوه بر این، مأموریت هیأت کارشناسانی که به کمیته اجرای تحریم‌های یمن کمک می‌کنند را به مدت ۱۰ ماه دیگر تمدید کرده است.

این تحریم‌ها در حالی اعمال شده‌اند که کشور فقیر یمن از سال ۱۳۹۴ به این سو هدف حملات هوایی، زمینی و دریایی ائتلافی به رهبری عربستان سعودی قرار گرفته است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. بیش از ۷۵ درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها