امام جمعه خورموج:

کادر درمانی و پرستاری در عرصه مقابله با کرونا خوش درخشیدند

حجت‌الاسلام «عبدالحسین مصلح » کادر درمانی و پرستاری در عرصه مقابله با کرونا خوش درخشیدن و برخی از این افراد در جبهه مدافعان سلامت جان خودشان را از دست دادند و به شهادت رسیدند گفت: در این راستا  از خدمات ایثارگرانه نیروهای جهادی، اعم از سپاه پاسداران، بسیجیان، طلاب، دانشجویان، جمعیت هلال  احمر، خیران، انجمن‌های خیریه، مراکز نیکوکاری، هیئت‌های مذهبی، موکب‌داران سلامت قدردانی می‌شود.
کد خبر: ۳۹۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ - 08May 2020

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «عبدالحسین مصلح » امام جمعه خورموج  در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه ویروس کرونا  خساراتی به جامعه وارد کره است اظهار داشت: کرونا تبعات و آثاری در جامعه داشته به‌گونه‌ای که منجر به تعطیلی 10 هفته‌ای نماز جمعه و جماعات در سطح کشور شد.

خطیب نماز جمعه خورموج  با تاکید بر بهره جستن از ماه مبارک رمضان تصریح کرد: ماه رمضان، ماه بهار تقوا و فضیلت و خودسازی و تهذیب نفس است که باید از این فرصت بهره لازم برده شود.

وی با بیان اینکه لیالی قدر در پیش است گفت: براساس پروتکل‌های بهداشتی که اعلام می‌شود باید از این ایام استفاده بهینه شود.

امام جمعه خورموج  بیان کرد: ویروس و بیماری کرونا عالم گیر است و تمام زندگی انسان‌ها را تحت الشعاع خودش قرار داد و این بیماری کم نظیر تمام ابعاد زندگی انسانی را در بر گرفت.

مصلح ترس از خدا و ظلم را یکی از ویژگی‌های مسلمانان دانست و تصریح کرد: دوری از گناه، پرهیز از ظلم و تجاوز به حقوق دیگران باید همواره مورد توجه مردم قرار بگیرد

خطیب نماز جمعه خورموج تداوم ویروس کرونا و تکالیف ما نسبت به این ویروس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا توجه به اصول و ضوابط بهداشتی که ستاد ملی کرونا به جامعه عرضه کرده‌اند باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه نباید احساس کنید که بعد از 10 هفته شیوع این ویروس پایان یافته تاکید کرد: باید همچنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی و فیزیکی مانع از شیوع این ویروس شویم.

امام جمعه خورموج قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان وزارت بهداشت و درمان باید با رعایت ضوابط بهداشتی زمینه نابودی این ویروس را فراهم کنیم.

مصلح با قدردانی از جامعه بهداشت و درمان کشور و استان بوشهر که در برابر ویروس کرونا خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده‌اند گفت: جامعه بهداشت و درمان در این ایام، افتخار مدافعان سلامت را کسب کردند که از پزشکان، پیراپزشکان، کادر آزمایشگاهی، رادیولوژی، رانندگان زحمتکش آمبولانس‌ها و سایر نیروهایی که بی نام نشان در عرصه مقابله با کرونا خدمت می‌کنند قدردانی می شود.

خطیب نماز جمعه خورموج با بیان اینکه کادر درمانی و پرستاری در عرصه مقابله با کرونا خوش درخشیدن و برخی از این افراد در جبهه مدافعان سلامت جان خودشان را از دست دادند و به شهادت رسیدند افزود: در این راستا  از خدمات ایثارگرانه نیروهای جهادی، اعم از سپاه پاسداران،  بسیجیان، طلاب، دانشجویان، جمعیت هلال  احمر، خیران، انجمن‌های خیریه، مراکز نیکوکاری، هیئت‌های مذهبی، موکب‌داران سلامت قدردانی می‌شود.

وی خدمات تولید کنندگان و شرکت‌های دانش بنیان را در عرصه مقابله با کرونا را ستود و گفت: همه قشرهای مختلف جامعه در عرصه مقابله با ویروس کرونا امتحان خود را پس دادند و حماسه‌ای بی‌بدیل خلق کردند.

امام جمعه خورموج خدمات از خدمات پاکبان و دست اندرکاران مساجد و مصلی‌های جمعه قدردانی کرد و افزود: قشرهای مختلف مردم ضمن مشارکت در ضدعفونی معابر و مکان‌های مختلف و تهیه و تولید ماسک و دستکش، در تامین نیازهای معیشتی نیازمندان و افرادی که در برابر کرونا آسیب دیده‌اند خدمات قابل توجهی ارائه کردند.

مصلح با بیان اینکه رسیدگی مومنانه به اقشار مختلف نیازمند جامعه همچنان ادامه دارد تصریح کرد: در اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، خدمات ویژه‌ای به مردم نیازمند ارائه شد و همچنان این خدمات و کمک‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار