کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تاکید «مصطفی الکاظمی» بر استحکام روابط با ایران/ نخست‌وزیر عراق برای جلوگیری از مداخلات خارجی تلاش می‌کند

حسین کنعانی‌مقدم با اشاره به تلاش «مصطفی الکاظمی» برای جلوگیری از مداخلات خارجی در عراق، گفت: نخست‌وزیر عراق بر استحکام روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است.
کد خبر: ۳۹۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰ - 10May 2020

تاکید «مصطفی الکاظمی» بر استحکام روابط با ایران/ نخست‌وزیر عراق برای جلوگیری از مداخلات خارجی تلاش می‌کند«حسین کنعانی‌مقدم» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره وضعیت سیاست خارجی دولت «مصطفی الکاظمی» اظهار داشت: الکاظمی به‌دنبال این است که روابط خارجی‌اش را با تمام کشور‌ها حفظ کند.

وی با بیان اینکه الکاظمی در خصوص ایران نگاه تحکیم روابط و همگرایی را در پیش گرفته است، تصریح کرد: نخست‌وزیر عراق بر اساس صحبت‌هایی که در محافل مختلف داشته بر استحکام روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تلاش «مصطفی الکاظمی» برای جلوگیری از مداخلات خارجی در عراق، افزود: به نظر می‌رسد نخست‌وزیر عراق می‌خواهد با آمریکایی‌ها نشستی را در خصوص مسائل مختلفی از قبیل توسعه روابط، مسائل اقتصادی، مسائل نظامی و حضور آمریکایی‌ها در عراق داشته باشد؛ بعید به نظر می‌رسد تا یک سال آینده اقدام عملی در راستای خروج نیرو‌های نظامی آمریکایی در عراق انجام دهد.

کنعانی مقدم در پاسخ به این سوال که با نخست‌وزیری «مصطفی الکاظمی» نیرو‌های مقاومت در عراق تقویت می‌شوند یا خیر، گفت: در چند هفته اخیر شاهد بودیم که داعش به کمک آمریکا تحولاتی را در عراق داشته است و تنها نیرویی که در مقابلشان ایستاده نیرو‌های مردمی و حشدالشعبی بوده‌اند بنابراین نخست‌وزیر عراق می‌داند اگر قرار باشد امنیتی در داخل این کشور برقرار شود، چاره‌ای جز فعالیت نیرو‌های مقاومت و حشدالشعبی نیست.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار