یک کارشناس مذهبی بیان کرد؛

پنج گروهی که شیطان از دست آن‌ها درمانده است!

حجت الاسلام علی آقابابا با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در کتاب خصال گفت: امام صادق (ع) فرمودند «ابلیس گفت پنج نفر هستند که هیچ چاره‌ای برای آن‌ها ندارم، اما دیگر مردمان در مشت من هستند.»
کد خبر: ۳۹۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ - 10May 2020

پنج گروهی که شیطان از دست آن‌ها درمانده است!به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‎الاسلام «علی آقابابا» استاد حوزه و دانشگاه و کارشناش مذهبی در گفت‌وگویی با موضوع طرح همدلی برای مبارزه با کرونا با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در کتاب خصال اظهار داشت: امام صادق (ع) فرمودند «ابلیس گفت پنج نفر هستند که هیچ چاره‌ای برای آنها ندارم اما دیگر مردمان در مشت من هستند.»

وی این پنج نفر را معرفی و عنوان کرد: اول کسی است که با نیت درست به خدا پناه ببرد و در همه کارها به خدا تکیه کند. دوم کسی که شب و روز بسیار تصنیف و ذکر خدا را بگوید. سوم کسی که برای برادر مومنش بپسندد آنچه را که برای خودش می پسندد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: چهارم کسی که وقتی مصیبتی به او می رسد بی تابی نمی کند و پنجم کسی که به آنچه خدا قسمت کرده خردسند است و غم روزی اش را نمی خورد.

وی متذکر شد: بنابراین ما باید در همه کارهایمان به خدا توکل کنیم. استرس نداشته باشیم و امیدمان به خدا باشد. یاد و ذکر خدا را فراموش نکنیم. الان شاهد هستیم که در بیمارستان ها بیمارانی که در بستر هستند و حالت بدی دارند وقتی که برایشان قرآن خوانده می شود و ذکر گفته می شود، آرامش خاصی می گیرند.

حجت الاسلام آقابابا افزود: اگر دستمان خالی بود توقع داشتیم دیگران هوای ما را داشتند پس اگر الان می توانید دست کسی را بگیرید حتما دیگران را یاری دهید و اگر مصیبتی به شما رسید بی تابی نکنید البته اشک بریزیم اما جزع و فزع نکنیم و به خدا اعتراض نکنیم و در آخر به قسمت الهی راضی باشیم و غصه نخوریم و بدانیم که حواس خدا به ما است.

منبع: رادیو گفت‎وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها