در دلنوشته‌ای؛

ظریف شهادت تعدادی از کارکنان نیروی دریایی ارتش را تسلیت گفت

وزیر امور خارجه کشورمان جان باختن چند نفر از پرسنل ناوچه کنارک که طی حادثه‌ای به شهادت رسیدند را تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۹۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ - 11May 2020

ظریف شهادت تعدادی از کارکنان نیروی دریایی ارتش را تسلیت گفتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دلنوشته‌ای برای شهدای ناوچه کنارک منتشر کرد.

متن این دلنوشته به شرح زیر است:

از خون جوانان وطن لاله دمیده
از ماتم سرو قدشان، سرو خمیده
در سایه گل، بلبل از این غصه خزیده
گل نیز چو من در غم شان جامه دریده

پیش از سحر، از وقوع حادثه دردناک برای ناوچه کنارک و شهادت و جراحت جمعی از دریادلان ارتشی مدافع امنیت دریایی ایران عزیزمان مطلع شدم که عمیقا قلبم را به درد آورد. نمی‌دانم چه بگویم که حق مطلب را ادا کنم. ما همه مدیون این عزیزان که از جان خود برای امنیت و آسایش ما می‌گذرند، هستیم. این رخداد تلخ و متاثر کننده را خاضعانه خدمت فرماندهی معظم کل قوا، خانواده‌های داغدار، مردم بزرگ ایران و برادران و خواهران ارتشی‌ام تسلیت عرض می‌کنم. ان‌ شاء الله خداوند به رحمت ماه مبارک رمضان، این شهدا را مهمان سفره‌ حضرت علی (ع) کند.

بر اساس این گزارش، روابط عمومی نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: طی عصر روز گذشته (یک‌شنبه)  در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند.

تعداد شهدای این حادثه ۱۹ تن بوده و تعداد مجروحان نیز ۱۵ نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند. بر اساس این گزارش شناور حادثه‌دیده کنارک طی عملیاتی برای بررسی‌های فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها