نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

مردم صحنه‌هایی از ایثار و فداکاری مومنانه را در رزمایش مواسات به منصه ظهور رساند‌ه‌اند

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: از ابتدای شروع ویروس کرونا مردم تولید ماسک و مواد ضدعفونی را در مساجد از سر گرفتند و هم‌اکنون هم با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی صحنه‌هایی از ایثار و فداکاری مومنانه و رزمایش مواسات را به منصه ظهور رسانده‌اند.
کد خبر: ۳۹۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ - 12May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم»، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز در نشست هم‌اندیشی رئیس‌جمهور با فعالان مبارزه با کرونا در استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه 25 روز قبل از فرمان رهبری رزمایش مواسات در خطه آذربایجان شروع شده بود، اظهار داشت: مردم استان ما از اوایل فروردین‌ماه سال جاری با تشکیل ستاد پشتیبانی از مدافعان سلامت به کمک نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا شتافتند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: پس از بیانات رهبر فرزانه انقلاب در نیمه شعبان، بسیج مردمی، سپاه پاسداران انقلاب و پویش مردمی رحمت با همه امکانات و بصورت جهادی وارد میدان عمل شدند تا با اقدامات خود آلام مردم نیازمند و آسیب دیده را تسکین دهند.

وی با اشاره به آماده‌سازی و توزیع هزاران بسته معیشتی از طرف مردم نیک اندیش استان و خیران استان، گفت: تاکنون 150 هزار بسته معیشتی از سوی سپاه و بسیج همزمان حلول ماه رمضان و شب میلاد امام حسن(ع) در بین اقشار مختلف مردم توزیع شده است.

حجت‌الاسلام آل هاشم ادامه داد: همچنین در این ایام 25 هزار بسته معیشتی از سوی ستاد پشتیبانی از مدافعان سلامت و هشت هزار بسته معیشتی از سوی پویش مردمی رحمت بین نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا توزیع شده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شکوه همدلی مردم در مساجد این خطه از ایران اسلامی بسیار تماشایی است، بیان کرد: از ابتدای شروع ویروس کرونا مردم تولید ماسک و مواد ضدعفونی را در مساجد از سر گرفتند و هم‌اکنون هم با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی صحنه‌هایی از ایثار و فداکاری مومنانه و رزمایش مواسات را به منصه ظهور رسانده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به نقش آفرینی طلاب و روحانیون در این عرصه کمک‌های مومنانه گفت: در کنار کارهای ارزشمند فرهنگی و جهادی در ضدعفونی معابر و خیابان‌ها طلاب حوزه علمیه تبریز وظیفه نظارت بر امر تغسیل و تدفین اموات کرونایی را بر عهده گرفتند که این موضوع مورد توجه مقام معظم رهبری هم قرار گرفت.

امام‌جمعه تبریز بیان داشت: در کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و بهزیستی استان در مجموع با 7 میلیارد تومان اعتبار به یاری افراد تحت پوشش خود شتافته‌اند و همچنین 5 هزار نفر هم به مددجویان کمیته امداد در این ایام اضافه شده است.

وی خاطر نشان کرد: در ایام کرونایی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) 30 هزار پرس غذای گرم نیز در بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع شده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در خاتمه از همکاری و همراهی همه یگان‌های نیروی‌های مسلح و همراهی دانشگاه علوم پزشکی برای کمک‌‌رسانی به نیازمندان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار