مساجد، خط مقدم «همدلی مومنانه» در محلات+ تصاویر

در راستای برگزاری رزمایش بزرگ «همدلی و کمک مؤمنانه»، می‌توان به نقش مهم پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات در این زمینه اشاره کرد که نیازمندان را شناسایی کرده و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تهیه بسته‌های معیشتی، انسانیت را معنایی دوباره بخشیده‌اند.
کد خبر: ۳۹۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۵ - 27May 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «حس بسیاری از فعالان این جبهه وسیع، همان حس دوران دفاع مقدس بود؛ یعنی کسانی که این‌ها را از نزدیک دیده‌اند، می‌گویند که رایحه خوش خدمات و پشتیبانی‌ها در دوران دفاع مقدس را در این‌جا هم حس کردند». این جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی در تمجید از اقدامات «آتش به اختیار» افرادی است که برای مبارزه با ویروس کرونا، به‌صورت جهادی تلاش کردند.

نیمه شعبان بود که حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) در سخنرانی تلویزیونی خود با مردم، با هدف کمک به نیازمندان و افرادی که مشاغل آن‌ها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده بود، پرچم کمک و همدلی مؤمنانه را برافراشته و فرمودند: «ماه رمضان، ماه انفاق است، ماه ایثار است، ماه کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید، برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتفاق بیفتد، خاطره خوشی را از امسال، در ذهن‌ها خواهد گذاشت»؛ بنابراین بعد از این بود که رزمایش بزرگ «همدلی و کمک مؤمنانه» در آستانه ماه مبارک رمضان در سطح کشور آغاز شد. بر این اساس؛ نهاد‌های حمایتی و مردمی پا به میدان گذاشتند و بسته‌های کمک‌ معیشتی یک‌به‌یک تهیه و در میان نیازمندان توزیع شد.

علاوه بر نهاد‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و...، نقش مردم در رزمایش بزرگ «همدلی و کمک مؤمنانه» نیز نقشی بی‌بدیل بوده، تا جایی که فضای کشور را به رایحه خوش خدمات و پشتیبانی‌های دوران «دفاع مقدس» معطر کرده است. در این راستا می‌توان به نقش مهم پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات در این زمینه اشاره کرد که نیازمندان را شناسایی کرده و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تهیه بسته‌های معیشتی، انسانیت را معنایی دوباره بخشیدند.

مسجد انصارالحسین (ع)

مسجد «انصارالحسین» در محله نیرو هوایی تهران قرار دارد که پایگاه بسیج آن مزین به نام شهید «طالب طاهری» است. در این مسجد نیز همانند بسیاری دیگر از مساجد سراسر کشور، به‌همت بسیجیان رزمایش بزرگ «همدلی و کمک مؤمنانه» جریان دارد.

«محمدمهدی نورعلی» مسئول گروه جهادی شهدای مسجد انصارالحسین (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در تشریح اقدامات انجام شده در این مسجد در جهت برگزاری رزمایش «همدلی و کمک مؤمنانه»، اظهار داشت: تقریبا از یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان، در راستای برگزاری رزمایش کمک مومنانه فعالیت خود را آغاز و اقدام به جمع‌آوری ارزاق و پول نقد از همسایه‌ها و خیّران کردیم که تا به امروز حدوداً ۱۵ بسته کمک معیشتی از ناحیه مقاومت بسیج کمیل دریافت کرده و ۱۰ بسته دیگر نیز خودمان تهیه کرده و بین نیازمندان توزیع کردیم.

مسجد انصارالحسین (ع)

وی افزود: نکته‌ای که وجود دارد، این است که ما بنا را از روی اول بر چند نکته مهم گذاشتیم؛ یکی اینکه وقتی می‌خواهیم کمکی کنیم، تحقیقات مناسب صورت گیرد و در جریان توزیع بسته‌ها عزت و آبروی مردم خدشه‌دار نشود، دومین نکته این‌که وقتی می‌خواهیم بسته معیشتی تولید کنیم، بسته‌ای باشد که هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت، در شأن مردم باشد.

مسئول گروه جهادی شهدای مسجد انصارالحسین (ع) خاطرنشان کرد: بسته‌هایی که از طریق ناحیه مقاومت بسیج کمیل گرفته و میان مردم توزیع کردیم، حدوداً ۳۰۰ هزار تومان و بسته‌هایی که خودمان تهیه کردیم، تقریبا هر یک ۲۵۰ هزار تومان ارزش داشت و سعی‌مان بر این است که به یاری خدا، نزدیک به ۵۰ بسته دیگر نیز تا ژایان ماه مبارک رمضان تهیه و میان نیازمندان توزیع کنیم.

مسجد انصارالحسین (ع)

وی تأکید کرد: هزینه‌های تهیه بسته‌های کمک معیشتی، هم به‌صورت مالی و هم به صورت کالایی، همگی توسط مردم تأمین می‌شود و تا نیمه رمضان حدودا هفت میلیون تومان وجه نقد و تعداد قابل توجهی کالا جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها