معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

شهدا با تکیه بر سلاح ایمان درس ایستادگی و مقاومت به جهانیان دادند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود که در طی آن رزمندگان ایران با تکیه بر سلاح ایمان و تقوا درس مقاومت و ایستادگی به جهانیان دادند.
کد خبر: ۳۹۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶ - 13May 2020

شهدا با تکیه بر سلاح ایمان درس ایستادگی و مقاومت به جهانیان دادند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، امروز در اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با موضوع گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر و با هدف تشکیل ستاد و کمیته‌های آن اظهار داشت: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود که در طی آن رزمندگان ایران با تکیه بر سلاح ایمان و تقوا درس مقاومت و ایستادگی به جهانیان دادند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس موجب شد تا هیچ دشمنی پس از آن چشم طمع به خاک جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد، افزود: حفظ آثار و یادگاری‌های دفاع مقدس بر همگان واجب است و نباید اجازه داد یاد و خاطره این رزمندگان دلاور از یادها فراموش شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برای حفظ ارزش‌ها و یاد و خاطره رزمندگان باید برنامه‌های مناسبی تدارک دید، ادامه داد: برای همین منظور برخی مناسبت‌ها مانند سالروز آزادسازی خرمشهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که برای این روز باید برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس همه مردم ایران از مرد و زن، پیر و جوان به میدان آمدند، عنوان کرد: در حال حاضر نیز در میدان مبارزه با کرونا همه اقشار مردم حضور داشته و روحیه ایثار و همدلی خود را به نمایش می‌گذارند.

مصطفوی با اشاره به اینکه نیاز است تا روایت ایثارگری مردم ایران در مبارزه با کرونا همچون دفاع مقدس ثبت و ضبط شود، خاطرنشان کرد: ایران در مبارزه به کرونا همچون دفاع مقدس زیر بار شدید‌ترین تحریم‌ها قرار دارد اما با این وجود تعداد بهبودیافتگان کرونا در ایران بسیار بیشتر از سایر کشورهای پیشرفته است.

شهدا حق بزرگی بر گردن مردم دارند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس تصریح کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند که برای ادای دین به آنها باید سیره و منش‌شان را در جامعه بسط داده و ارزش‌های آنها را حفظ و گرامی داشت.

سرهنگ جلیل وحیدی گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با تهیه کتاب از زندگی نامه‌ شهدا و ایثارگران، مصاحبه با رزمندگان دفاع مقدس و انجام مصاحبه تاریخ شفاهی و برگزاری یادواره‌ها و جشنواره‌های مختلف سعی کرده است تا حد امکان یاد و خاطره شهدا را حفظ و گرامی بدارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها