نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

سوره قدر بالاترین حجت بر ولایت است

آیت الله عبدالکریم فرحانی با اشاره به اینکه سوره قدر در روایات شیعی به «سیدالحجج» معروف است، گفت: سوره قدر بالاترین حجت بر ولایت است؛ زیرا فرشتگان بر کسی نازل می‌شوند که رابطه ملک و ملکوت را در شب قدر تنظیم بکند.
کد خبر: ۳۹۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ - 13May 2020

سوره قدر بالاترین حجت بر ولایت است

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز،  آیت الله سید «عبدالکریم فرحانی»، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ویژه برنامه «زلال معرفت» با بیان اینکه رمضان، ماه ضیافت الهی و شب قدر قلب ضیافت رمضانیه است، اظهار داشت: برای درک چنین شبی باید بدان معرفت داشته باشیم و یکی از راه‌های شناخت بزرگی قدر استفاده از سوره قدر است.

وی افزود: در زبان عربی برای تکرار موردی برای بار دوم و سوم، ضمیر می‌آورند، اما درباره شب قدر چنین مسأله‌ای در قرآن مشاهده نمی‌شود و در سوره قدر چندین بار تکرار شده است.

آیت الله فرحانی با بیان اینکه تأکید بسیاری بر سوره قدر شده است، گفت: در مقام تکریم شب قدر آیه «و ما ادارک ما لیله القدر» ذکر می‌شود؛ چنین شبی آن قدر درک نشدنی است که خداوند می‌فرماید «لیله القدر خیر من الف شهر» و هزار ماه به معنای بسیار برکت است.

وی ادامه داد: از نگاه قرآن کریم در شب قدر افزون بر نزول قرآن، امورات از همدیگر جدا و مقدرات یک سال و به عبارتی دیگر تقدیر مقدرات جهان صورت می‌گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سوره قدر در روایات شیعی به «سیدالحجج» معروف است، بیان داشت: سوره قدر بالاترین حجت بر ولایت است؛ زیرا فرشتگان بر کسی نازل می‌شوند که رابطه ملک و ملکوت را در شب قدر تنظیم بکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار