اتهام تازه آمریکا به چین؛

حمله هکری برای سرقت یافته های مرتبط با «کووید-19»

مقامات آمریکایی مدعی حمله هکرهای مرتبط با چین به موسسات بهداشتی این کشور برای سرقت اطلاعات مهم درباره واکسن بیماری «کووید-19 » و جزئیات دیگر مرتبط با این بیماری شدند.
کد خبر: ۳۹۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱ - 13May 2020

حمله هکری برای سرقت یافته های مرتبط با «کووید-19»به گزارش گروه بین‎الملل دفاع‌پرس، مقامات آمریکا در ادامه اتهام زنی علیه چین، مدعی شدند هکرهای مرتبط با چین به موسسات بهداشتی آمریکا حمله کرده و قصد سرقت اطلاعات مرتبط با بیماری کووید-19 را داشتند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» پلیس فدرال آمریکا در بیانیه ای مشترک اعلام کرد که در حال تحقیق در خصوص نفوذ اینترنتی عوامل سایبری مرتبط با چین هستند. واشنگتن مدعی شده این گروه قصد داشته‌اند با حمله به موسسات بهداشتی آمریکا اطلاعات مربوط به واکسن، درمان و افراد دخیل در تحقیقات در زمینه بیماری کووید-19 را سرقت کنند.

پلیس فدرال آمریکا از ارائه جزئیات بیشتر در زمینه خودداری کرده‌اند. سفارت چین در واشنگتن نیز تاکنون هیچ واکنشی به این ادعا نشان نداده است. چین بارها اتهامات آمریکا در زمینه هکرهای منتسب به خود را رد کرده است.

چین چندی قبل آمریکا را بزرگترین جاسوس فضای سایبری لقب داد. «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین چندی قبل در جمع خبرنگاران تصریح کرد ایالات متحده به «بزرگترین جاسوس در فضای سایبری» و «امپراطور هکرها» تبدیل شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «آمریکا از یک طرف، روزانه حدود پنج میلیارد اطلاعات مربوط به تماس‌های تلفن‌های همراه در سراسر جهان را جمع‌آووری کرده است و بیش از یک دهه مکالمات تلفنی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را استراق سمع کرده است و بیش از سه میلیون رایانه چینی را تحت کنترل داشته است و کدهای مخرب (جاسوسی) اسب تروجان را سالانه در بیش از سه هزار و 600 وب‌سایت چینی قرار می‌دهد.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار