سردار ظفری در مراسم چهلمین روز شهید سُلکی:

هر کسی نمی‌تواند اسم لقب «شهید زنده» را یدک بکشد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان در مراسم چهلمین روز شهادت سردار پاسدار «میرزامحمد سلگی» گفت: هر کسی نمی‌تواند اسم لقب شهید زنده را یدک بکشد، کسی می‌تواند که از پای نیوفتد و استوار در راه قدم بردارد.
کد خبر: ۳۹۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ - 14May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، پیش از ظهر امروز مراسم چهلمین روز شهادت سردار پاسدار «میرزا محمد سلگی» راوی کتاب «آب هرگز نمی میرد» فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل (ع) و رئیس ستاد لشکر سپاه انصارالحسین (ع) همدان با رعایت اصول  بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این شهر برگزار شد.

در این مراسم سردار پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان گفت: به تعبیر من همسر شهید سلگی خود یک شهیده زنده است چون با صبر و بردباری در خانواده ای بوده که در دوران دفاع مقدس خواهر شهید، فرزند شهید و امروز نیز همسر شهید است که این خود جهاد است.

ظفری در ادمه عنوان کرد: حاج میرزا محمد توانست عشق به شهدا را به خوبی ترسیم کند تا امثال ما ماندگان دفاع مقدس راه را گم نکنیم و از مسیر اصلی خراج نشویم.

این همرزم شهید با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که خطاب به سردار سلگی فرمودند سلام بر شهید زنده تصریح کرد: هر کسی نمی تواند لقب شهید زنده را یدک بکشد، شهید زنده کسی است که با انگیزه راهی را شروع کرده و در آن استوار است، هرگز از پای نمی نشیند و پایان را دوست ندارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان خاطرنشان کرد: با شهادت سردار سلگی مفهوم جدیدی از واژه دفاع شکل گرفت و باب جدیدی در این عرصه باز شد که مشخص کرد دفاع محدود به دوران جنگ نبوده و فقط برای لباس پاسداری نیست، امروز هم دفاع ادامه دارد.

سردار ظفری با اشاره به اینکه شهید سلگی پس از مجروحیت هم دست از جهاد و تلاش نکشید، گفت: این شهید والامقام در راه خدا، دین و اسلام کوتاه نیامد که این برای همه ما درس بزرگی است تا بدانیم بازنشستگی پایان کار نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار