یادداشت/ هوشنگ نوبخت

روابط عمومی و تبلیغات حوزه دفاع مقدس مصداق خاکریز اول زمان جنگ است

جایگاه و نقش برجسته روابط عمومی و تبلیغات در حوزه دفاع مقدس درست مثل خاکریز اول زمان جنگ است. خاکریزی که اگر از دست برود و یا ضعیف عمل کند همه فضای پشتیبان و جغرافیای مورد حفاظت به خطر می افتد.
کد خبر: ۳۹۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳ - 15May 2020

روابط عمومی و تبلیغات حوزه دفاع مقدس درست مثل خاکریز اول زمان جنگ است

گروه استان ها دفاع‌پرس‌ـ هوشنگ نوبخت؛ 27 اردیبهشت بهانه خوبی است که به عنوان متولی یک رابطه عمومی پس از اینکه یک سال تمام به همه امورات دیگران پرداختیم یک روز را به احترام تقویم و به دلیل اهمیت جایگاهی که در آن قرار داریم به حوزه فعالیت خودمان بپردازیم.

امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان یا نهاد، نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی ها به عنوان چشم و گوش یک سازمان و تشکیلات برای فعالیت های حرفه ای، علمی، اجتماعی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید مدیریت روابط عمومی در عصر ارتباطات است.

بستر امروز فعالیت ها در جهان و فرآیند زود گذر ارتباط های نوین، اهمیت داشتن سواد رسانه ای و جامعه شناختی برای جایگاه مدیریتی یک واحد روابط عمومی را دو چندان می کند چرا که عقب ماندن از این مسیر نه تنها به جایگاه سازمانی روابط عمومی و تبلیغات بلکه به نزول غیر قابل جبران آن سازمان منتهی خواهد شد.

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز امورات است، دو چندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و پیشرفت شان در خیلی از عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به نوع عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

از مقدمه که بگذریم وارد مبحثی خواهیم شد که شاید کمتر کسی بدان پرداخته است و آن هم اهمیت، ضرورت و نقش برجسته روابط عمومی و تبلیغات در حوزه ذفاع مقدس است. حوزه ای که متولی آن نهادی است به نام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که در 2 بخش حفظ و نشر این ارزش ها، رسالت انتقال فرهنگ غنی یکی از ماندگارترین و پرافتخارترین دوران های تاریخی کشور ایران اسلامی را به عهده دارد.

در بحث رسالت اول که حفظ آثار و ارزش هاست همین بس که این دوره بسیار محدود و مربوط به احصاء، تدوین و جمع آوری اسناد، آثار و ادوات باقیمانده از دوران دفاع مقدس است که بسیار نیز ضروری و پر اهمیت است چرا که صدها و هزاران سال دیگر، همین اسناد و آثار هستند که ماهیت اصلی این دوران را به دنیا معرفی می کنند.

در مبحث دوم که مد نظر ما برای پردازش بیشتر است می خواهیم به ضرورت و اهمیت نشر ارزش ها بپردازیم، نشری که اگر بر اساس تعهد، تخصص و نگاه جهان شمولی صورت نپذیرد به هیچ وجه تکمیل کننده حفظ آثار نبوده و تاثیرگذاری لازم که هدف اصلی و خروجی همه این فعالیت هاست، به هیچ وجه ممکن میسر نمی شود.

جایگاه و نقش برجسته روابط عمومی و تبلیغات در حوزه دفاع مقدس درست مثل خاکریز اول زمان جنگ است. خاکریزی که اگر از دست برود و یا ضعیف عمل کند همه فضای پشتیبان و جغرافیای مورد حفاظت به خطر می افتد و امروزه سهل انگاری در انتشار درست و حفاظت از سنگر جنگ نرم رسانه و تبلیغات منجر به از دست دادن تمام زحماتی می شود که همه واحدها و نهادها برای انجام رسالت شان به عهده گرفته اند.

دنیای امروز به روی تبلیغات می چرخد و دهکده های جهانی شکل گرفته فقط در فضای رسانه ای معنا پیدا می کنند و کسی در این دوره می تواند ردای کدخدایی دهکده های جهانی را بر تن کند که سواد و بینش و سلاح رسانه ای، فرهنگی و تبلیغانی بیشتر، بهتر و تاثیرگزارتری در اختیار داشته باشد.

شکی نیست که توسل به ذات اقدس پروردگار و تعهد به داشتن ایمان واقعی و تخصص برای به دست آوردن تدبیر لازم و تعقل برای هضم فضای سیاسی و اجتماعی دنیا و همچنین توکل به خون شهدایی که هر چه داریم از برکت وجود آن هاست، می تواند ما را در سنگر و خاکریزی به نام روابط عمومی و تبلیغات به بهترین جایگاه ممکن برساند و نتیجه اش منجر شود که فرهنگ ناب دفاع مقدس همچون فرهنگ ایران اسلامی که تمام مرزها را درنوردیده است، بتواند به همه جای دنیا رسوخ کند و انسان های مختلف و ملت های دنیا بتوانند از این آب گوارای معنوی و فرهنگی چشمه دفاع مقدس بنوشند و سیراب شوند.

امیدوارم خودم و همکاران عزیزم در روابط عمومی و تبلیغات حوزه دفاع مقدس کشور بتوانیم زینب وار، راوی و انتشار دهنده خوبی برای حماسه ها، جهادها، ایثارها و شهادت هایی باشیم که کمبود واقعی جهان انسانی دنیای امروز اند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها