معرفی کتاب؛

«پرستوهای غریب»

کتاب «پرستوهای غریب» عنوان کتابی است که «اسماعیل وکیل‌زاده» زندگی‌نامه و رشادت‌های 46 شهید پایگاه مقاومت انصارالحسین(ع) مسجد غریبلر تبریز را به رشته تحریر درآورده است.
کد خبر: ۳۹۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ - 16May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، «پرستوهای غریب» عنوان کتابی است که «اسماعیل وکیل‌زاده» زندگی‌نامه و رشادت‌های 46 شهید پایگاه مقاومت انصارالحسین(ع) مسجد غریبلر تبریز را به رشته تحریر درآورده است.

این کتاب در 456 صفحه و به شمارگان 1000 جلد توسط انتشارات لشکر 31 عاشورا در تابستان 1396 به چاپ رسیده است.

این کتاب روایتی است از زندگی‌نامه و جان‌نثاری‌های 46 شهید پایگاه مقاومت انصارالحسین(ع) مسجد غریبلر تبریز که در 8 سال دفاع مقدس رهسپار جبهه‌های جنگ شده و در راه دفاع از وطن خود به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

قسمتی از مقدمه کتاب «پرستوهای غریب»:

«مسجد» از صدر اسلام، به عنوان پایگاه مسلمانان و خانه خداوند بوده است. آیات و روایات فراوانی در باب اهمیت مساجد می‌توان در دین اسلام یافت.

اهمیت مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران، برکسی پوشیده نیست. این اهمیت و تاثیر در دوران جنگ تحمیلی بسیار بیشتر شد.

«مسجد غریبلر» واقع در خیابان امام‌خمینی(ره) تبریز یکی از صدها مسجدی بود که در طول 8 سال دفاع مقدس با حضور صدها رزمنده و ده‌ها شهید و جانباز و خانواده‌هایشان، شور دیگری گرفت. اهالی محله خیابان تاریخ تاسیس این مسجد را حدود سال 1305 شمسی می‌دانند.

در آن روزگار این مسجد، در خروجی شرقی شهر تبریز به سمت تهران بنا شده بود تا برای ادامه اقامه مسافران مورد استفاده باشد. نام «غریبلر» (غریب‌ها) شاید از همین نمازگزارانش گرفته شده که اکثرا مسافر و غریبه بودند. در طول سالیان با گسترش شهر، این مسجد اینک در مرکز تبریز قرار دارد و همواره از مساجد فعال تبریز بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار