انتقاد تند گروه‌های فلسطینی از تشکیلات خودگردان در پی تعویق برگزاری نشست رام‌الله

گروه‌های فلسطینی اعلام کردند که تأخیر در برگزاری نشست رام‌الله به بهانه منتظر بودن برای اعلام برنامه سیاسی کابینه رژیم صهیونیستی، حجم سرسپردگی به مواضع صهیونیستی - آمریکایی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۳۹۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ - 17May 2020

انتقاد تند گروه‌های فلسطینی از تشکیلات خودگردان در پی تعویق برگزاری نشست رام‌اللهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، تشکیلات خودگردان قرار بود شنبه (دیروز) جلسه‌ای را با حضور گروه‌های مختلف فلسطینی برگزار و در آن درباره راه‌های مقابله با طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری رایزنی کند، اما آن را به تعویق انداخت.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، گروه‌های فلسطینی در واکنش به این تعویق اعلام کردند: تأخیر در برگزاری نشست رام‌الله به بهانه منتظر بودن برای اعلام برنامه سیاسی کابینه رژیم صهیونیستی، حجم سرسپردگی به مواضع صهیونیستی - آمریکایی را نشان می‌دهد؛ تا حدی که دستورکار‌های این نشست بر اساس برنامه کابینه اشغالگر مشخص می‌شود؛ گویا مشکل ما با سیاست‌ها و برنامه‌های این کابینه و نه اصل وجود اشغالگر در سرزمین و اقدامات روزانه آن از تجاوز، جنایت شهرک‌سازی و یهودی‌سازی است؛ موضوعاتی که مقابله فراگیر با آن را می‌طلبد.

گروه‌های فلسطینی در ادامه، اصرار تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف» بر ماندن در دایره راه‌حل سیاسی و توافق‌های ذلت‌بار را محکوم کردند؛ موضوعاتی که این نهاد را به ابزاری تبدیل کرده که در زمان لزوم برای اجرای پروژه‌ها فراخوانده می‌شود.

آن‌ها خواستار پایان دادن به این وضعیت و بازنگری کلی در سیاست‌هایی شدند که به دشمن صهیونیستی اجازه تجاوز به حقوق و اراضی فلسطینی را می‌دهد.

بر اساس برآورد‌های فلسطینی، طرح جدید برای اشغال اراضی کرانه باختری حدود ۳۰ درصد از کل مساحت آن را در بر خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار