مشاور وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه:

چتر موضع سیاست خارجی ایران به گستردگی کل جهان است

مشاور وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه گفت: امروز در یک شرایط متلاطمی در خاورمیانه و بین‌المللی به سر می‌بریم و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی با توجه به این تحولات بسیار زیاد است.
کد خبر: ۳۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲ - 28January 2015

چتر موضع سیاست خارجی ایران به گستردگی کل جهان است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد به نقل از روابط عمومی قرارگاه منطقه­ ای شمالشرق نزاجا، غضنفر رکن ­آبادی مشاور وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان در جمع کارکنان قرارگاه منطقه­ ای شمالشرق نزاجا با بیان تحولات منطقه­ ای، بین المللی و جایگاه جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز در یک شرایط متلاطمی در خاورمیانه و بین المللی بسر می­ بریم و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی با توجه به این تحولات بسیار زیاد است.   

وی افزود: امروز ما در یک مرحله گذار در صحنه بین المللی هستیم و شرایط نظم نوین جهانی که توسط آمریکا ترتیب داده شده بود با توجه به شرایط فعلی در حال تغییر می­ باشد و امروزه ما شاهد این هستیم که نظام دوقطبی که به دنبال فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به سمت تک قطبی پیش رفت، امروز نظام تک قطبی مفهومی ندارد و شاهد شکل­ گیری و ورود قدرت­های جدید به ویژه قدرت اسلامی هستیم و در این نظم نوین جهانی، جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ارکان اصلی از مقام ویژه­ای برخوردار است.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان خاطر نشان کرد: اصول سیاست خارجی ایران ایجاد همبستگی و اتحاد اسلامی است که در این مرحله تحت رهبری مدبرانه و حکیمانه امام راحل، از ابتدای پیروزی انقلاب و بعد از آن مقام معظم رهبری تا به امروز در این اقیانوس پر تلاطم، کشور جمهوری اسلامی ایران با ثبات­ترین جزیره به شمار می ­آید.

دکتر رکن­ آبادی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: تمامی پیشرفتهای ما مرهون تدابیر مقام معظم رهبری، وحدت مردم، ایمان و همبستگی مردم است که باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شده است که نتیجه آن رتبه 9 علمی جهان در تولید علم و مقام اول نانو تکنولوژی در منطقه و پیشرفت­های صنعتی، علمی، موشکی و پزشکی و... از نمونه­ های ایستادگی نظام در برابر استکبار جهانی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها