یادداشت/ عذرا شباب

روز قدس، روز تعیین استراتژی و خط مبارزه امت اسلامی است

روز قدس صرفا به حمایت از اقشار و اهالی فلسطین غصب شده منحصر نمی‌شود و روز تعیین استراتژی و خط مبارزه امت اسلامی است.
کد خبر: ۳۹۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ - 18May 2020

روز قدس، روز تعیین استراتژی و خط مبارزه امت اسلامی است

گروه استان‌های دفاع‌پرس - عذرا شباب؛ هزاران سال پیش گروهی از کنعانیان از جزيرة العرب به سرزمین فلسطین کوچ کردند و شهری را با نام «یبوس» بنیان نهادند که بعدها این نام به «اورسالم»  یعنی صلح و دوستی  تغيير نام یافت در واقع اور سالم همان «اور شليم» در زبان عبری است که امروز به شهر قدس اطلاق می گردد شهری که دیگر بویی از صلح و دوستی نمی دهد و بیش از نیم قرن است به واسطه حضور نامبارک صهیونیسم فقط بوی خون هزاران فلسطینی مظلوم در آن به مشام می رسد.

بر کسی پوشیده نیست که یهودیان به عنوان سر سخت ترین دشمن مسلمانان، از زمان ظهور اسلام تا کنون به کینه توزی و ستیزه جویی پرداخته و تمام قدرت و امکانات خود را علیه مسلمانان به کار گرفته اند. از توطئه ها و اقدامات بی شرمانه آنان در قرن حاضر می توان از اشغال سرزمین فلسطین و آواره کردن میلیون ها نفر و کشته و مجروح کردن صدها هزار مسلمان بی گناه نام برد.

انقلاب اسلامی ایران با ورود تفکر امتی امام خمینی (ره)، سطح آگاهی دینی و دانش سیاسی جوامع مسلمان را بالا برد و راه را به سمت معادله رویارویی با رژیم صهیونیستی برد و تحولات جدی در آن ایجاد کرد.

انتخاب روز قدس به عنوان مهم ترین روز همبستگی با مسائل جهان اسلام از سوی امام خمینی (ره) در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، قدس و فلسطین را به عنوان مهمترین شاخص و خط کش در تفکر امتی جامعه انقلابی و اسلامی ایران قرار داد.

شاید به همین دلیل است که هرساله جمعیت دفاع از ملت فلسطين در آستانه روز قدس، قرائتی از حوادث و تحولات منطقه با محوریت آرمان آزادسازی فلسطین ارائه می دهد و اولویت های جدید سیاسی در جهت تحقق این هدف را مطرح می کند.

انتخاب آخرین جمعه از ماه خودسازی و تزکیه درون برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین از سوی امام خمینی (ره) امر مبتکرانه، هوشمندانه و توأم با اهداف عالی و استراتژیک بود، در این روز مسلمانان بعد از یک ماه عبادت و توبه و سازندگی معنوی وجودی را که در چشمه رمضان شستشو داداند و با مسایل سیاسی و اجتماعی پیوند می زنند.

در واقع این روز پیوند مستضعفین و مسلمانان جهان است که در آن باید فریادها، شعارها و پرچم ها را یکی کرد و مسلمانان همچون صفهای مرصوص و متحد و فشرده ندای آزادی قدس را سردهند.

نکته مهم این است که روز قدس صرفا به حمایت از اقشار و اهالی فلسطين غصب شده منحصر نمی شود و روز تعیین استراتژی و خط مبارزه امت اسلامی است و امام هدفی فراتر را در آن جستجو می کردند، چنانکه امام راحل فرمودند: «روز قدس یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قلم داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است».

روز قدس روز مقابله ملت هایی است که در زیر فشار ظلم آمريكا و غیر آمریکا هستند، روز مقابله با ابرقدرتها است و روز بسیج عمومی اسلامی که باید مستضعفین مجهز شوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمانند و در برابر چنین دشمنان غداری، مسلمانان باید با هوشیاری کامل و اقدامات جدی و کارساز به مقابله برخیزند.

مسئله قدس از جایگاه ویژه ای در دیگاه رزمندگان برخوردار بوده است. شهدای دوران دفاع مقدس به تأسی از امام امت همواره در وصیت نامه های خود تاکید به مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادی قدس داشته اند و بر این نکته مهم واقف بودند که قدس با مسلسل های متکی بر ایمان نه از راه دیپلماتیک و سیاسی آزاد خواهد شد.

روز قدس در بیداری ملت فلسطين مؤثر بوده و این شجره طیبه امام خمینی به آرمان تمام مسلمانان جهان تبدیل شده و همه ساله بر ابعاد گسترده آثار و نتایج با برکت آن افزوده می شود. در سالهای اخیر این روز که بوم احیای اسلام، عزت، عظمت و قدرت مسلمین عالم در عصرحاضر حامیان منطقه ای صهیونیسم از اریکه قدرت به زیر آمده اند و آنچه امروز در جهان اسلام شاهد هستیم امیدوار کننده بوده و از آینده خوبی حکایت می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار