مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

رزمندگان سراسر کشور هنوز هم خودشان را خرمشهری می‌دانند

سردار عباس یوسفی گفت: رزمندگان سراسر کشور هنوز هم خودشان را خرمشهری می‌دانند و به یقین می‌گویم که خرمشهر شاید تنها شهر مشترک مردم ایران بوده و هست که همه اقشار و اصناف و اقوام ایران‌زمین از آزادسازی‌اش چنان خوشحال و شادمان شدند که تصور می‌شد همه شهر زادگاهشان را آزاد کرده‌اند.
کد خبر: ۳۹۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ - 18May 2020

رزمندگان سراسر کشور هنوز هم خودشان را خرمشهری می دانند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، تعدادی از پیشکسوتان خرمشهری دوران دفاع مقدس به نمایندگی از گروه فاتحان خرمشهر به همراه «عبدالامیر عریضاوی» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر امروز با سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که به مناسبت فرارسیدن سالروز سوم خرداد صورت گرفت، برنامه‌های جانبی این مناسبت مورد بررسی واقع شد و پیشکسوتان خرمشهری ضمن بیان خاطراتی از فتح ظفرمند شهر خون و قیام به مقاومت جانانه مردم در دفاع از خرمشهر پرداختند و خواستار توجه و عنایت بیشتر مسئولین کشوری برای پرداختن به سالروز سوم خرداد شدند.

سردار یوسفی در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم به فاتحان افتخارآفرین خرمشهر، تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس را افتخاری دانست که نصیب هر کس نمی‌شود و اظهار داشت: تکریم و رسالت اصلی و ماندگار ما در قبال شما عزیزان این است که بتوانیم تاریخ شفاهی شما را که سرشار از درس معرفت و ایثار است، ثبت و ضبط کنیم.

وی افزود: رزمندگان سراسر کشور هنوز هم خودشان را خرمشهری می‌دانند و به یقین می‌گویم که خرمشهر شاید تنها شهر مشترک مردم ایران بوده و هست که همه اقشار و اصناف و اقوام ایران زمین از آزادسازی اش چنان خوشحال و شادمان شدند که تصور می شد همه شهر زادگاهشان را آزاد کرده اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: عقب‌ماندگی های امروزه در خرمشهر به هیچ وجه زیبنده این شهر مقاوم نیست و باید یک مدیریت و همت جهادی شکل بگیرد و ضمن حفظ ابنیه و آثار باقی‌مانده از دوران دفاع مقدس در این شهرموزه که سند ماندگار و بکر افتخار مردم ایران و خرمشهر در عرصه ایثار و مقاومت هستند، باقی نقاط و محلات این خاکریز مسکونی دوران دفاع مقدس به بهترین شکل ممکن بازسازی و نوسازی شوند.

سردار یوسفی در پایان این دیدار به پیشکسوتان خرمشهر وعده داد که بزودی در جمع صمیمی آنان حاضر خواهد شد تا شنونده مطالبات و خواسته های برحق آنان در حوزه های مختلف باشد و البته از فاتحان خونین‌شهر ایران اسلامی قول گرفت که با مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر بابت ثبت خاطرات و تاریخ شفاهی‌شان همکاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار