یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

مطالبه‌گری؛ اولویت اول مجلس یازدهم

منتخبان مجلس یازدهم با تقویت فرهنگ مطالبه‌گری و عزم ملی می‌توانند در کنار تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی مسیر توسعه کشور را هموار کنند.
کد خبر: ۳۹۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۶ - 19May 2020

مطالبه‌گری؛ اولویت اول مجلس یازدهمگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سمانه حسن‎خانی؛ وقتی یک جامعه به پویایی می‎رسد و مردم از حقوق اجتماعی خودشان آگاه می‌شوند مطالبه گری شکل می‌گیرد.

افراد یک جامعه با تعامل سازنده مطالبات واقعی خود را به یک خواست عمومی تبدیل کرده و نهادهای مسئول را مجبور به پاسخگویی می کنند.

مردم معتقد و آگاه جمهوری اسلامی در دوران طاغوت، استعمار و استثمار امپریالیسم آمریکا و متحدانش با مطالبه‌گری خود انقلاب اسلامی را به وجود آوردند و ایران را از یوغ استعمار نجات دادند.

همین ملت پس از این دوران بارها در مقاطع مختلف ثابت کرده اند از بصیرت و معرفت بالایی برخوردارند و در سال‎های 88، 96  .. با مطالبه گری خود حماسه آفریدند.

قانون اساسی هم تجمع، راهپیمایی و اعتراض را حقوق مردم برشمرده که به عنوان حقوق شهروندی هم تلقی می شود. حضور آگاهانه مردم، تقویت فرهنگ مطالبه‌گری و عزم ملی می‌تواند در کنار تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی مسیر توسعه کشور را تقویت و افزایش دهد.

دولتمردان و قوای سه گانه از جمله قوه مقننه هم در چارچوب اختیاراتشان موظف هستند تا به مطالبات به حق مردم پاسخ قانع کننده بدهند و نسبت به حل مشکلات و رفع دغدغه های آنها اقدام کنند.

تحریمهای ظالمانه و فشار حداکثری آمریکا و به تبع آن بحران اقتصادی و گرانی افسار گسیخته اقلام اساسی مردم کشورمان باید منتخبان مجلس یازدهم را مطالبه گر کند تا از چارچوبی که جزو اختیاراتشان است استفاده کنند و تنها با یک مصاحبه درباره علت گرانی‎ها کار را تمام نکرده و با نظارتشان با این مقوله برخورد قاطع کنند.

در مجلس یازدهم باید مشکلات و اولویت‌های مردم به جای دعواهای سیاسی و مصوبات غیر ضروری مورد توجه قرار گیرد. زیرا این خانه ملت است که در راس امور قرار دارد و ریل‌گذار حرکت دولت و نهادهای اجرایی است.

یکی از موضوعات مهم در حال حاضر تحقق شعار جهش تولید است که نمایندگان باید به آن توجه کنند؛ برای این مهم منتخبان مجلس یازدهم برای افزایش تولید خالص و ناخالص ملی باید از امکانات و ظرفیت‌های داخلی استفاده کنند. کشورمان سرشار از نعمت‌های طبیعی و نیروی انسانی و سرمایه‌های سیاسی و اجتماعی است، اما متاسفانه با عدم برنامه‌ریزی درست در جهت ارتقای تولید ملی مواجه هستیم.

در کنار مسئولان تحقق این شعار نیازمند همراهی اجتماعی است. مردم با مصرف کالای داخلی، تلاش در جهت سرمایه‌گذاری در امر تولید، نقش خود را باید به درستی ایفا ‌کنند.

همچنین منتخبان ملت باید در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف تولیدات داخلی تلاش کرده و از مردم بخواهند که کالای ایرانی مصرف کرده و در این راستا سرمایه‌گذاری کنند تا مجلسی قوی تشکیل شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار