تخت‌ روانچی:

آمریکا به اشغال سوریه با نقاب مبارزه با تروریسم پایان دهد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: نیرو‌های خارجی که دولت سوریه حضور آن‌ها را غیرقانونی می‌داند باید این کشور را ترک کنند و آمریکا هم باید به اشغال سوریه با نقاب مبارزه با تروریسم پایان دهد.
کد خبر: ۳۹۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱ - 19May 2020

آمریکا به اشغال سوریه با نقاب مبارزه با تروریسم پایان دهدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، مجید تخت روانچی روز گذشته در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع سوریه برگزار شد، اظهار داشت: من موضع دیرینه ایران را بار دیگر تکرار می‌کنم که بحران سوریه باید با ابزارهای سیاسی حل شود.

وی ادامه داد: در این زمینه، ما همچنان از کار کمیته قانون اساسی، همانطور که در جلسات متعدد قالب آستانه بیان شده است، ادامه می‌دهیم. در حالیکه از کمیته برای انجام کار خود باید حمایت شود، به عنوان یک اصل، از همه اشکال فشارهای خارجی باید جلوگیری شود، همانطور که در آئین نامه آن تصریح شده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: در عین حال، هرگونه کمک احتمالی به کمیته حتی توسط سازمان ملل متحد، فقط باید به درخواست خود کمیته باشد.

تخت روانچی با تاکید بر اینکه با هرگونه برنامه جدایی طلبان و همچنین همه تلاش‌ها برای ایجاد واقعیت‌های جدید بر روی زمین مخالف هستیم، تصریح کرد: حاکمیت، استقلال سیاسی، وحدت و تمامیت ارضی سوریه باید کاملا مورد احترام باشد و بر این اساس، تمام نیروهای خارجی که حضور آنها توسط دولت سوریه مجاز نیست باید از خاک سوریه خارج شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، مثال زنده اشغال بخش‌های خاصی از سوریه توسط نیروهای آمریکایی است که به حمایت از آنها و محافظت از گروه‌های تروریستی در زیر نقاب مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه سوریه را نقض فاحش قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل دانست و تاکید کرد: در مقابل، دولت سوریه حق حاکمیتی دارد که تصمیم بگیرد چگونه و چه موقع از حق ذاتی خود در دفاع بصورت انفردی یا جمعی استفاده کند.

تخت روانچی با تاکید بر اینکه چنین تجاوزاتی باید پایان یابد، اظهار کرد: ما همچنین تاکید می‌کنیم که اشغال جولان سوریه توسط اسرائیل غیرقانونی است و به رسمیت شناختن ایالات متحده از الحاق آن به اسرائیل باطل است. با محکوم کردن چنین اقدام غیرقانونی تاکید می‌کنیم که جولان بخشی از قلمرو سوریه است و خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: حق تعیین آینده سوریه منحصرا به سوری‌ها تعلق دارد و جامعه جهانی باید به آنها در تحقق این حق کمک کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار