رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری:

ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت توسط پلیس به مردم/ طرح تقسیط متوقف شد

سردار کمال هادیانفر با بیان اینکه ۱۸ نوع خدمت به مردم ارائه می‌شود، گفت: سال گذشته ۳۵ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۵۱۴ خدمت به مردم ارائه شده است؛ که ۵۱ درصد خدمات نیروی انتظامی، توسط پلیس راهور انجام شده است.
کد خبر: ۳۹۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ - 19May 2020

ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت توسط راهنمایی و رانندگی به مردمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در سال ۹۹ چهار برنامه اصلی برای پلیس راهنمایی و رانندگی ترسیم شده است، اظهار داشت: مدیریت ترافیک، ارائه خدمات ترافیکی، ایمنی تردد و مدیریت تردد ازجمله برنامه‌های پلیس راهور است.

وی با بیان اینکه چهار برنامه اولویت‌دار در کنار برنامه اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی وجود دارد، افزود: کاهش سوانح و تصادفات با رویکرد کاهش جانباختگان، توسعه انضباط، نظم عبور و مرور همچون رعایت حق تقدم، بین خطوط رانندگی کردن و ساماندهی موتورسیکلت‌سواران، سومین موضوع ارتقای رفتار فردی و اجتماعی ترافیک است که نیازمند توسعه آن هستیم و چهارمین برنامه اولویت‌دار توسعه و تحول سیستم راهنمایی و رانندگی و هوشمندسازی پلیس راهور است.

رئیس پلیس راهور ناجا در زمینه هوشمندسازی گفت: امسال دست‌افزار‌های ما از چهار هزار عدد به ۱۲ هزار دست‌افزار خواهد رسید.

سردار هادیانفر با بیان اینکه ۲۲ میلیون و ۱۳۲ هزار خودرو با پلاک ایران در حال تردد است، بیان کرد: ۹۴۷ هزار خودرو با پلاک عبور موقت در کشور در حال تردد است؛ همچنین ۱۲ میلیون و ۱۰۴ هزار موتورسیکلت در کشور داریم که بخش زیادی منتسب به مالک و بخشی منتسب به شرکت تولیدکننده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۶۷۰ وسیله نقلیه سبک، سنگین و موتور در کشور در حال تردد است، افزود: متأسفانه از این تعداد دو میلیون و ۳۶۵ هزار وسیله از رده خارج شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خودرو‌های نوشماره در سال ۹۸، سه میلیون و ۸۵۳ هزار و ۹۶۵ دستگاه بوده که این تولیدات داخل و هم واردات را در بر دارد و نسبت به سال گذشته بیش از هفت درصد افزایش داشته است؛ همچنین بیش از چهار میلیون خودرو در سال ۹۸، نقل و انتقال شده که شش درصد نسبت به قبل افزایش داشته است.

سردار هادیانفر اضافه کرد: در حوزه موتورسیکلت ۲۴ درصد کاهش نوشماره داریم؛ همچنین در سال ۹۸، ۱۴ هزار دستگاه اسقاط شده است که متأسفانه ۷۹ درصد کاهش داریم.

وی با بیان اینکه ۱۸ نوع خدمت به مردم ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۵ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۵۱۴ خدمت به مردم ارائه شده است؛ که ۵۱ درصد خدمات ارائه شده از سوی نیروی انتظامی، توسط پلیس راهور بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۱۲۶ هزار و ۶۰۰ راننده از بین ۴۴ میلیون نفری که گواهینامه دارند در سال ۹۸، نمره منفی گرفتند، گفت: گواهینانه ۶۸ هزار نفر در ضبط سه ماهه است و همچنین گواهینامه ۱۲ هزار نفر توقیف شده است و تا یک سال از رانندگی محروم شدند.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۶ و ۹۷ تصادفات افزایش داشت، افزود: با همکاری دستگاه‌های متولی تا قبل از ورود کرونا به کشور موفق شدیم هم رشد این آمار را متوقف کنیم و هم کاهش داشته باشیم؛ که بر اساس آمار‌های پزشکی قانونی، دو دهم درصد کاهش در تصادفات داشتیم.

وی بیان کرد: تصادفات دومین عامل مرگ و میر در کشور ما است؛ همچنین ۵.۵ میلیون نفر در سوانح ترافیکی مجروح می‌شوند که هزینه‌های زیادی برای کشور در بر دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه کل تصادفات در سال ۹۸، بیش از دو میلیون بوده است، گفت: در کل تصادفات نسبت به سال ۹۷ بیش از ۱۷ درصد کاهش داشتیم.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه در اسفند ۹۷، هزار و ۲۵۷ نفر در جاده جان خود را از دست دادند، افزود: این آمار در اسفند ۹۸، هزار و ۴۸ جانباخته بوده که ۲۰۹ نفر کاهش داشتیم.

وی اضافه کرد: در فروردین سال ۹۸، هزار و ۲۴۲ جان‌باخته داشتیم که در سال ۹۹ که تردد‌ها محدود و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی گذشته شد، ۸۳۲ فوتی داشتیم که کاهش ۳۳ درصدی داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۲ میلیون تخلف رانندگی ثبت شده است؛ همچنین کاهش سه درصدی ترافیک در ابتدای مهر سال ۱۳۹۸ را داشتیم.

سردار هادیانفراظهار داشت: یکی از برنامه‌های جدی و راهبردی پلیس، بستن کمربند برای سرنشینان خودرو در جاده‌ها و بستن کمربند توسط رانندگان در شهر‌ها است.

وی عنوان کرد: در سوانح رانندگی در شهر‌ها ۳۱ درصد از افراد سر صحنه، شش درصد حین انتقال و ۶۲ درصد در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: در تصادفات برون‌شهری ۵۹ درصد از افراد سر صحنه، شش درصد حین و ۳۴ درصد در بیمارستان‌های جان خود را از دست می‌دهند.

سردار هادیانفر گفت: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی چهار عامل مهم سوانح ترافیکی است.

وی با بیان اینکه ۶۴ درصد تصادفات در ۳۰ کیلیومتری شهر‌ها رخ می‌دهد، افزود: دلیل افزایش تصادفات، اختلافی است که بین شهرداری و وزارت راه وجود دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه امروز از مجموع سه مدل پراید، دو مدل از چرخه تولید خارج شده و مدل دیگر هم خارج خواهد شد، گفت: با اجرای تعهدات خودروی پژو ۴۰۵ نیز از چرخه تولید خارج خواهد شد.

سردار هادیانفر بیان کرد: ۲۳۰ خودرو نامحسوس جدید به ناوگان پلیس اضافه شد؛ همچنین بیش از هزار دستگاه سِراتو خریداری شده که از این تعداد ۶۰۰ دستگاه آماده شده و به ناوگان پلیس برای افزایش گشت‌ها اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهار و ۳۵۰ خودرو راهور به سیستم رصد لحظه‌ای مجهز شدند، افزود: طبق آمار، ۲۲ درصد تحرک پلیس راهور ما افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۶۲ هزار وسیله نقلیه با طرح تقسیط از پارکینگ‌ها ترخیص شدند، گفت: تنها ۲۳ درصد از کسانی که کار تقسیط را انجام دادند، جریمه خود را پرداخت کردند.

سردار هادیانفر ادامه داد: خودرو‌هایی که بیش از یک سال از تقسیط آن‌ها گذشته و جریمه را پرداخت نکردند، توقیف و جریمه یک میلیونی خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: طرح تقسیط متوقف شده است و دیگر اجرا نخواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره عید سعید فطر گفت: همه دستگاه‌ها به‌خصوص وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند که با توجه به شیوع ویروس کرونا وقت سفر نیست و ما توصیه می‌کنیم که هموطنانمان از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها