قمی:

ملت ایران باوجود شیوع ویروس کرونا، فلسطین را فراموش نمی‌کند

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اینکه ملت ایران در شیوع ویروس کرونا فلسطین را فراموش نمی‌کند، خشم مستکبران را برانگیخته است.
کد خبر: ۳۹۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ - 19May 2020

ملت ایران باوجود شیوع ویروس کرونا، فلسطین را فراموش نمی‌کند / محور مقاومت یک جریان جهانی علیه تفکر سرمایه داریبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمد قمی» در گفت‎وگویی ضم تاکید بر لزوم بزرگداشت روز جهانی قدس حتی در فضای مجازی، اظهار داشت: حمایت از مردم فلسطین در آخرین جمعه ماه رمضان یک ارزش است، هدف اسرائیل از جنگ در فلسطین و نفوذ در بین مسلمانان ایجاد نفاق و تفرقه بین جهان عرب و کشور‌های عرب اسلامی بود تا بتواند به اهداف شوم خود در منطقه دست پیدا کند.

وی ادامه داد: کسانی که می‌خواهند اتحاد، همدلی و انسجام امت اسلامی را خدشه‌دار کرده و به نیات پلید خود دست یابند، باید بدانند ملت ایران آگاه‌تر و بیدار‌تر از هر زمانی جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی و پشتیبانی همه جانبه آمریکا و انگلیس و آل سعود را محکوم می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنایات رژیم اشغالگر قدس با سوءاستفاده از شرایط نابسامان منطقه‌ای و بین المللی تداوم دارد، مطرح کرد: هتک حرمت مسجد الاقصی، تداوم شهرک سازی، تلاش برای یهودی سازی کرانه باختری و قدس و محاصره انسانی غزه از آن جمله جنایت‌ها است.

وی بیان کرد: آنچه که امروز در ایران و محور مقاومت در حال اتفاق است، یک جریان جهانی علیه سرمایه داری خونخواری است که تمامی ملت‌های جهان را آزار می‌دهد و شکل گیری جبهه مقاومت در فلسطین در برابر آمریکا و استکبار جهانی و سرمایه داری نمونه بارز این حرکت می‌باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پاسخ به این پرسش که احیا و ترویج دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) بر عهده چه کسانی است و سکوت این افراد چه خطراتی به دنبال خواهد داشت؟ تاکید کرد: این وظیفه به عهده کسانی است که در خط مقدم نظام هستند، این وظیفه برای سفیران نظام اسلامی فعال در روابط بین‌المللی هم باید وجود داشته باشد.

قمی با بیان اینکه امروز صهیونیسم هیمنه خود را از دست داده است، در ادامه افزود: آمریکا و متحدان خودفروخته آن قصد دارند تا برای رسیدن به اهداف شوم خود که همانا تضییع و نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین است با ارائه طرحی ظالمانه و خصمانه حیات نامشروع دولت صهیونیستی را با نام "معامله قرن" مشروعیت بخشند.

وی بیان کرد: امروز نظام سرمایه داری بر جهان حکومت می‌کند و علم و اقتصاد دنیا را در اختیار دارد و با قدرت نظامی برای تحکیم و تحقق اهداف قدرت خود از جهان استفاده می‌کند. در این نظام سرمایه داری تعداد انگشت شماری از سرمایه داران خونخوار و زالوصفت تمام سرنوشت اقتصاد دنیا را تعیین می‌کنند و دلیل مبارزه آن‌ها با ملت ایران نیز پیشتازی ایران در مقابله با جریان‌های خطرناکی از جمله صهیونیسم جنایتکار است که این تهدیدی بسیار خطرناک برای نظام سرمایه داری به شمار می‌رود.

قمی با اشاره به موضوع بیماری کرونا تصریح کرد: ممکن است راهپیمایی روز قدس مانند سال‌های گذشته برگزار نشود، اما در این شرایط می‌توان از فضای مجازی استفاده کرد؛ اینکه ملت ایران در شیوع ویروس کرونا فلسطین را فراموش نمی‌کند، خشم مستکبران را برانگیخته است.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه رسانه‌ها باید از روند دفاعی در برابر آمریکا و صهیونیسم خارج شده و به تهاجم به آمریکا و سردمداران استکبار بپردازند، تاکید کرد: امروز ایده، اندیشه و راه و روش جمهموری اسلامی به نفع ملت‌های دنیا و حتی ملت آمریکا است. باید رسانه ها، دانشگاهیان، متفکران به تحلیل قضایای پشت پرده سیاست‌های سرمایه داری آمریکا و متحدانش بپردازند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها