پایان اکران فیلم «شیار 143» در منطقه حکیمیه تهران

اکران عمومی فیلم «شیار 143» امروز مورخ 8 بهمن در مجتمع فرهنگی قرآنی بصیرت حکیمیه تهران به اتمام می­‌رسد.
کد خبر: ۳۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹ - 28January 2015

پایان اکران فیلم «شیار 143» در منطقه حکیمیه تهران

به گزارش دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مطهری؛ مدیر مجتمع فرهنگی قرآنی بصیرت حکیمیه با اشاره به پایان اکران عمومی «شیار 143» از امروز در مجتمع فرهنگی قرآنی بصیرت حکیمیه گفت:از استقبال گسترده مردم حکیمیه جهت تماشای این فیلم ارزشی متعجب نشدم

وی ادامه داد: استقبال گسترده از فیلم خانم آبیار به مردان دفاع مقدسی ساز ما اثبات کرد که لازم نیست برای برانگیختن احساسات، خنداندن مردم و یا برای گیشه، در تولیداتمان و حتی در نشست خبری فیلمها در حاشیه جشنواره فجر با برخی حرکات و جملات بخواهیم میزان جرات خود را نشان دهیم.

کارشناس مسئول اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در ادامه گفت: بنده تخصص چندانی در حوزه سینما ندارم اما در آغاز هر بار اکران فیلم، این جمله را بر روی پرده نمایش ­دادم که «این مجتمع سینما نیست و اکران مردمی این فیلم، تنها بدلیل حمایت از تولیدات سینمایی ارزشی و رفاه حال اهالی محترم حکیمیه صورت گرفته است».

وی افزود:درست است که این جمله خطاب به اهالی محترم منطقه حکیمیه نگاشته شده اما مخاطب اصلی آن، مسئولین و هنرمندان حوزه سینما هستند که چرا حتی در میان تولیدات سینمایی عرصه­ ی دفاع مقدس نیز باید به دنبال فیلمی بگردیم که سکانسی با مضمون یأس، نا امیدی، ترویج ضد ارزش­ها، نقد غیر سازنده به مسئولین و نظام، عقب­ ماندگی و مواردی از این دست را نداشته باشد؟

مدیر مجتمع فرهنگی قرآنی بصیرت حکیمیه در خاتمه اظهار داشت:در امور فرهنگی باید به نیمه خالی لیوان نگاه کرد. بعنوان مثال چنانچه ما بتوانیم با تولید یک فیلم خاص، هفت میلیون یهودی را مسلمان کنیم و در این میان تنها هفت نفر از مسلمانان با تماشای این فیلم کافر خواهند شد، قطع یقین شرع مقدس به ما اجازه تولید این فیلم را نخواهد داد. در تمامی فیلم­های هالیوودی حتی آن فیلم­هایی که ما آن­ها را ضد استکباری و گل بخودی امریکا می­دانیم و در رسانه ملی آن­ها را پخش می­کنیم، حداقل یک نکته کاملا آشکار است و آن اینکه غرور ملی امریکائیان با تماشای این فیلم افزایش می­یابد. حتی در فیلمی که امریکا آغازگر جنگی است یا از مردم افریقا بعنوان موش آزمایشگاهی استفاده می­کند یا بخاطر الماسی کوچک هزاران نفر را به کشتن داده است، و در پایان تمامی تولیدات هالیوودی، ملت امریکا خوشحالند و این برگرفته از فرهنگ امریکایی است. در هر فیلم تاریخ معاصری هالیوود نیز حداقل در ده سکانس پرچم امریکا را مستقیم و غیر مستقیم برافراشته می­بینیم. تولید میکنند، القاء می­کنند و درآمد کسب می­کنند.

 

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار