یادداشت/ عصمت دهقانی

روز قدس، روز کاشتن بذر امید در دل مظلومان جهان است

روز قدس روز نه گفتن به سلطه جویان و غاصبان و روز کاشتن بذر امید در دل تمامی مظلومان جهان بویژه ملت مقاوم فلسطین است.
کد خبر: ۳۹۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱ - 19May 2020

روز قدس، روز کاشتن بذر امید در دل مظلومان جهان است

گروه استان‌های دفاع‌پرس - عصمت دهقانی؛  روز قدس روز نه گفتن به سلطه جویان و غاصبان  و روز کاشتن بذر امید در دل تمامی مظلومان جهان بویژه ملت مقاوم فلسطین است. اگر شب قدر، شب گسستن از تمام متعلقات، رقم خوردن تقدیر و سرنوشت یک ساله بندگان است، روز قدس نیز نمادی از نشان دادن قدرت اراده  و اختیار مسلمانان برای رها شدن از سلطه شیاطین است.

تدبیر و دور اندیشی امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس در مرداد ماه سال 1358 و این بیانات ارزشمند ایشان که فرمودند: « جمیع مسلمان جهان را دعوت می‌کنم که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد به عنوان روز قدس انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند»، نشان از اهمیت مسئله فلسطین  برای جهان اسلام دارد و مرهمی است بر پیکر زخمی قدس و همچنین معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره)  روز قدس را مبدا بیداری و هوشیاری مسلمانان می‌داند تا از غفلت‌ها طول تاریخ خصوصا سده‌های اخیر بیرون  آیند  و مقدرات خود را به دست قدرت خود پایه ریزی کنند.

روز جمعه در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است و بنا بر مستندات تاریخی و روایات بسیاری از اتفاقات مهم مذهبی در این روز رخ داده است و نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام قدس ریشه در جمعه ظهور دارد؛ ریشه در اعتقادات مهدوی که وعده ظهور را در روز جمعه ای به منتظران می‌دهند.

روز قدس، روز قدرت نمایی جهان اسلام  در مقابل قدرت‌های پوشالی و مدعیان حقوق بشر است. فرزندان غیور فلسطین، ماه‌ها روزها و ساعات عمرشان را به امید رسیدن به این جمعه پشت سر می‌گذارند تا بار دیگر مشت‌های گره کرده شان را به سوی ددمنشان اسرائیلی نشانه بگیرند.

 روز قدس روز اتحاد و همبستگی و برخاستن مسلمانان برعلیه نقشه‌های شوم غاصبانی است که دستان کثیف تجاوزشان را به سوی قدس دراز کرده اند و طلسم آوارگی‌شان را بر سر فلسطین کشیدند؛ در گوشه گوشه‌ی دنیا به این خاک فرا خوانده شدند و دیوار غرورشان را بر روی دیوار قدس کشیدند. خاخام هایشان به نام دین و با تحریف تورات، جواز قتل کودکان معصومی را صادر  کردند که الفبای زندگی‌شان با واژه ه‌های سنگ، انتفاضه، محاصره و قدس  گره خورده است و بیانیه‌های کنگره‌های بین المللی صلح را به سخره می‌گیرند.

  روز قدس روز ایستادگی در برابر کسانی است که خواستند که تاریخ و فرهنگ نو پایشان را بر سرزمینی که خواستگاه بسیاری از پیامبران الهی، نخستین قبله مسلمانان، سرزمین طور سینا و معراجگاه پیامبر و ... است، تحمیل کنند غافل از اینکه خداوند در سوره عنکبوت می فرماید: «مَثَلُ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِیاءَ کَمَثَلِ الْعَنْکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ لَوْ کانُوا یَعْلَمُونَ»؛ مثل کسانی که جز خداوند یار و یاوری برای خود برگزیده اند، همانند عنکبوت است که برای خود خانه‌ای ساخته است و اگر بدانند سست ترین خانه‌ها، خانه عنکبوت است.»

و اما تو ای فلسطینᴉ اگر چه بادهای زهر آلودی که از جانب غرب می‌وزند، آرزوهای رنگین کودکانت را به یغما می‌برند، تمام سنگ‌ها پسران تواَند و بر هر کدامشان سرودی حماسی خوانده ای؛ دستان معصوم نوجوانان غیورت سختی سنگ را خوب حس کرده اند و حالا ستاره‌های شش گوشه در مقابل عظمت خورشید فروزان قدست رنگ باخته اند.

امروز زیتون‌هایت که سبزی برگ‌های سوزنی و زخیم شان از سرخی خون شهدای انتفاضه است، مقاومتر از همیشه سرشان را به سوی آسمان بلند می‌کنند.

ای قدسᴉ به خود ببال که  در سال‌های اخیر  مجاهدات شبانه روزی و بی‌وقفه‌ی سید الشهدای جبهه مقاومت،«حاج قاسم سلیمانی» و همرزمانش خونی تازه در رگ‌های  این جبهه ساری و جاری  کرده است و رزمندگان مدافع حرم در خط مقدم جبهه مقاومت و در میدان آزمون ایستادگی گزینه آزادی را رقم می‌زنند.

و اما، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، شاید راهپیمایی روز  قدس مانند سالیان گذشته برگزار نشود، می‌توانیم با استفاده از دلنوشته های ادبی،  ظرفیت فضای مجازی، تولید برنامه‌های هنری مرتبط با فلسطین و قدس و پخش آنها در رسانه صدا و سیما و ...  التیام بخش بغض ترک‏‌خورده فلسطین باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار