یادداشت/ علی عبدالصمدی

روزی که آرمان‌های پوشالی صهیونیسم نقش بر آب شد

روز جهانی قدس یکی از تجلی‌های مبارزه با بدنامان شوم شیطان صفت است؛ روزی که مشت‌ها علیه استکبار و صهیونیسم و هرگونه ظلم و بیدادگری و ستمی گره خواهند خورد و حکومت شب را پایان خواهند داد؛ فجری صادق و طلوعی دیگر بر فراز ارض مقدس.
کد خبر: ۳۹۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۵ - 20May 2020

روزی که آرمان‌های پوشالی صهیونیسم نقش بر آب شدگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- علی عبدالصمدی؛ روز قدس از راه رسید. واپسین آدینه‌ی ماه خدا که به فرموده‌ی امام‌خمینی (ره) روز جهانی قدس شریف نام‌گذاری شد. روزی برای پاسداشت جایگاه معنوی مسجد الاقصی، پشتیبانی و حمایت از مردم فلسطین و مبارزه‌ی تنگاتنگ با صهیونیسم بین الملل در فرهنگ ملی جمهوری اسلامی.

صهیونیسم اصولا پدیده‌ای نیست که به چند دهه یا یک سده‌ی اخیر محدود شود. صهیونیسم در ابعاد جهانی و بین المللی اش ریشه‌ی خود را از ژرفای تاریخ می‌گیرد. البته ریشه دار بودن هر پدیده‌ای در اعماق تاریخ لزوما نشانه‌ی بر حق بودن آن نیست درست مثل صهیونیسم. بسیاری از تلاطمات و فتنه انگیزی‌ها در کشور‌های مختلف جهان و منطقه و از جمله کشور ما مستقیما زیر نظر بنگاه‌های صهیونیسم غاصب بوده و هست.

از فتنه گری‌های صهیونیسم در عرصه‌های بین المللی هرچه نوشته شود کم است، اما امروز جمهوری اسلامی یکی از مبارزین خط مقدم جبهه‌ی پیکار با صهیونیسم در جهان است. در چهل سال گذشته که روزی به نام روز جهانی قدس توسط امام خمینی نام گذاری شده است، چهل راهپیمایی پر شور نیز جهت دفاع از حقوق فلسطین و فلسطینیان بر پا شد که البته تا پیش از آن در تاریخ سرزمینمان مسبوق به سابقه نبوده است و به قولی باید متذکر شد که برپایی روز قدس میراث استقرار نظام جمهوری اسلامی است.

در دوره‌های مختلف زمانی طی چهل سال گذشته ملت شریف ایران در کمک‌رسانی و استمداد به مسلمانان مختلفی که در چنگال دول مستکبر جهان که هر کدام به نوعی دست نشانده‌ی صهیونیسم بین المللی بوده اند، دریغ نکرده‌اند. کمک و استمداد به مسلمانان بوسنی و هرزگوین بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵، کمک به مسلمانان ستم کشیده‌ی لبنان و در راس همه‌ی آن‌ها کمک‌های مادی و معنوی و بعضا شبه نظامی به مسلمانان فلسطینی همواره در کانون توجه امور بشردوستانه‌ی ملت شریف و ولایتمدار ایران بوده و هست و خواهد بود تا ریشه این طاعون استکبار، صهیونیسم غاصب خشکانده شود.

رد پای نیرنگ‌ها و حیله‌ها و نقشه‌های صهیونیسم بعضا در سیاست‌های دولت‌ها و حکومت‌هایی که ظاهرا داعیه‌ی استکبار ستیزی و مبارزه با این پدیده‌ی شوم را دارند دیده شده است. درست مثل زمان جنگ سرد. هر کشوری در هر بلوکی بازی می‌کرد در حقیقت در تیم جهانی صهیونیسم داشت ایفای نقش می‌کرد. امروزه اگر چه نقشه‌ی فیزیکی و جغرافیایی عالم نسبت به دوران جنگ سرد تغییر فاحشی داشته است، اما سیاست خبیث صهیونیسم بین المللی همواره همان است یعنی در هر تیمی بازی کنید در حقیقت در لیگ جهانی صهیون پا گذاشته اید.

اما آزادگان جهان، فریب نقشه‌های شوم و شیطانی ماسون‌ها و صهیونیست‌ها را هرگز نخورده و نمی‌خورند و در جبهه‌ها و عرصه‌های گوناگون با این شیطان صفتان پست مبارزه و پیکار خواهند کرد. روز قدس یکی از تجلی‌های این مبارزه با بدنامان شوم شیطان صفت است. روزی که مشت‌ها علیه استکبار و صهیونیسم و هر گونه ظلم وبیدادگری و ستمی گره خواهند خورد و حکومت شب را پایان خواهند داد. فجری صادق و طلوعی دیگر بر فراز ارض مقدس.

در این میان حضور کلیمیان ایران در ایامی چنین، مانند روز جهانی قدس بسیار حائز اهمیت است. امسال نیز انجمن کلیمیان تهران ضمن انتشار بیانیه‌ای دعوت به مشارکت دربزرگداشت این روز کردند و بار دیگر اثبات کردند، حساب پیروان صدیق و راستین موسی کلیم الله و باورمندان و معتقدان و مومنین قوم بنی اسراییل از حساب دولتی که خود را اسراییل می‌نامد جداست.

حساب آنانی که شمعدانی هفت شعله را نماد روشنایی و نور الهی می‌دانند با حساب کسانی که ستاره‌ی شش گوش را نماد روشنایی می‌دانند، جداست. شمعدانی هفت شعله‌ای که از آسمان به موسی کلیم الله علیه السلام اهداء شد نمادی از روشنایی و نور حق و راستی است، ولی ستاره‌ای که منسوب به داوودش می‌دانند، کوچکترین نسبتی تاریخی با داوود نبی علی نبینا سلام ندارد. اینگونه حرکات و فعالیت‌های پیروان صدیق و مومن موسی کلیم الله باید در تمام طول سال دیده شوند و محدود به یک روز خاص تقویمی نباشند که خوشبختانه در کشور ما این گونه است. نمونه‌ی بارزش وجود انجمن کلیمیان در تهران که آزادانه به فعالیت‌های اجتماعی و دینی خود می‌پردازند و یا وجود نمایندگان اقلیت‌های دینی از جمله کلیمیان در مجلس که نمادی از آزادی فعالیت‌های سیاسی کلیمیان در سرزمین ماست.

امسال و با توجه به این که در شرایط کرونایی در تمام شهر‌ها و استان‌ها برگزاری راهپیمایی روز قدس امکان پذیر نیست، فضای مجازی بهترین راه و سنگر برای مبارزه با استکبار و صهیونیسم جهانی است. کاربران فضای مجازی با استفاده از هشتگ‌های مختلف می‌توانند این بار در این سنگر حضور یابند و از این طریق برای پشتیبانی از همه‌ی آزادی خواهان جهان به ویژه فلسطینیان اعلام حضور کنند و جملگی این عبارت قرآنی را سر دهند که: یـا قوم ادخلوا الارض المقدسة التی کتب الله لکم.

«نصر من الله و فتح قریب»

انتهای پیام/ 133

نظر شما
پربیننده ها