یادداشت/ هادی ابراهیمی

قدس در فرهنگ خرمشهر فتح خواهد شد/ قدم به قدم در طریق‌القدس ثانی

قدس در فرهنگ خرمشهر فتح خواهد شد و جبهه مقاومت که امروز دیوارهای حایل و گنبد آهنین را بر رژیم اشغالگر قدس تحمیل کرده، تابع فرهنگ دفاع مقدس ماست و قدم به قدم در طریق القدس ثانی، قدس را از چنگال اشغالگران آزاد خواهد کرد.
کد خبر: ۳۹۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸ - 21May 2020

قدس در فرهنگ خرمشهر فتح خواهد شد / قدم به قدم در طریق القدس ثانیگروه استان‌های دفاع‌پرس؛ هادی ابراهیمی_ تقارن روز جهانی قدس با سالروز آزادی خرمشهری، ذهنم را به آزادی غرورانگیز و به ظاهر غیرممکن خرمشهر در گذشته و آزادی قریب الوقوع قدس در آینده متبادر کرده است.

در ذهنم مرور می‌کنم آنها که به یاری دین خدا می‌شتابند و دل به یاری و الطاف الهی می‌سپارند، قطعا نصرت الهی را باور داشته و بدون کمترین تردیدی، پای در میدان نهاده و به تکلیف الهی خود عمل می‌کنند و خداوند هم در وعده‌های صادق خود، به یاری یاری کنندگان خویش شتافته و آنان را بر دشمنان خدا مسلط و پیروز می‌گرداند.

قدس شبیه خرمشهر گذشته، اسیری است که آزادی اش را از سالها پیش انتظار می‌کشد، با این تفاوت که خرمشهر، شهری ایرانی است و فقط توسط دلیرمردان مسلمان ایرانی آزاد شد و دژ مستحکم و بظاهر شکست ناپذیرش، در غریو الله اکبر سربازان روح الله شکست و دشمن با آن همه هیبت ظاهری که البته پوشالی بود، درهم شکست، اما قدس، فقط یک شهر فلسطینی نیست، بلکه قبله‌گاه اول مسلمین عالم است و مدافعانی به وسعت جهان اسلام و یا حتی مسلمانان عالم و در نگاهی دیگر به عدد آزادگان جهان دارد و طبیعی است که امید به آزادی قدس، می‌تواند بسیار پررنگ‌تر از امید به آزادی خرمشهر باشد!

آزادی خرمشهر، سند نقد و زنده صدق وعده الهی است و اینکه مسلمانان، در بدترین و سخت‌ترین شرایط تنها نبوده و خدا با آنهاست و جمله معروف حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد» دقیقا اشاره مؤکد به همین اعتقاد است که خدا با ماست!

با این نگاه باید به آزادی و رهایی قدس از قفس تنگ صهیونیست‌ها اعتقاد راسخ داشته باشیم. اگر هم یادآوری خاطرات آزادی خرمشهر برای نسل‌های نو کمی دشوار است، می‌توانیم افکار عمومی را به شاهکار بزرگ سردار دلها شهید حاج «قاسم» عزیز ارجاع دهیم که چگونه به سیطره حکومتی قداره بندان داعشی پایان داد که برای توسعه خاورمیانه ای اسرائیل و پایان دادن به نفوذ ایران در منطقه و حتی نابودی ما، جنگ نیابتی راه انداخته و خشن ترین جنایتها را در کشتار و قتل عام مسلمانان به نمایش می‌گذاشت.

وقتی موصل آزاد می‌شود، وقتی سامرا امن می‌شود، وقتی حلب بازپس گرفته می‌شود، وقتی خان‌طومان به آغوش ما باز می‌گردد، وقتی رقه، دمر و دیرالزور آزاد می شوند و ذلت داعش دست پرورده صهیونیست‌ها به عینه دیده می‌شود، چه کسی می‌تواند در حضور آفتاب، انکار آفتاب کند و بگوید که مرگ و نابودی اسرائیل، دست نیافتنی و آزادی قدس، محال و  محقق نشدنی است!

قطعا قدس در فرهنگ خرمشهر فتح خواهد شد و جبهه مقاومت که امروز دیوارهای حایل و گنبد آهنین را بر رژیم اشغالگر قدس تحمیل کرده، تابع فرهنگ دفاع مقدس ماست و قدم به قدم در طریق القدس ثانی، قدس را از چنگال اشغالگران آزاد خواهد کرد و بر اساس وعده مقام معظم رهبری، که ترجمان وعده الهی است، قطعا نابودی اسرائیل را در همین سالهای پیش‌رو جشن خواهیم گرفت و نمازجمعه مسلمین در قدس، به امامت ولی امر مسلمین جهان اقامه خواهد شد.

ما اگر از آزادی قدس سخن به عمل می‌آوریم، مستند به آزادی خرمشهر است و همانگونه که رهبر عزیز ما فرمود، ما خرمشهرهای زیادی در پیش داریم که عراق و سوریه دو نمونه و قدس و فلسطین نمونه دیگری از آنهاست.

یادمان نرود که امام راحل فرموده بودند که راه قدس از کربلا می‌گذرد و نوبتی هم که باشد، نوبت قدس است و یقینا با آزادی قدس، عزت پایمال شده جهان اسلام باز پس گرفته خواهد شد.

در فرمایشات اخیر دیدار مجازی رهبر معظم انقلاب با دانشجویان، به اخراج آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها مجددا تأکید شد و این ناشی از بصیرت وسیع و عمیقی است که معظم له نسبت به آینده جبهه مقاومت اسلامی دارند و با توجه به سخنرانی تاریخی رهبری که برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته انجام می‌شود، ما منتظر دریافت تکالیف جدید خویشیم تا سلیمانی‌وار مثل صاعقه بر اسرائیل فرود آئیم و همزمان با اخراج آمریکایی‌ها از منطقه و فرار پادوهای آنها، طومار غربی‌ها و عبری‌ها و سران خائن عربی را در هم بپیچیم. به امید آن روز بزرگ...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار