معرفی شهدای عملیات بیت‌المقدس آذربایجان‌شرقی/ 4

نگاهی مختصر به زندگی‌نامه شهید «فیروز خانی»

شهید «فیروز خانی» در تاریخ 10 فروردین‌ماه 1341 در شهرستان عجب‌شیر آذربایجان‌شرقی چشم به جهان گشود. وی پس از محاصره خرمشهر توسط نیروهای عراقی، در قامت سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران به جبهه‌های جنگ اعزام شده و نهایتا در عملیات بیت‌المقدس در 10 اردیبهشت‌ماه 1361 در منطقه ام‌الرصاص به شهادت رسید.
کد خبر: ۳۹۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶ - 21May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، در آستانه سوم خرداد، سالروز «آزادسازی خرمشهر» در معرفی چهارمین شهید عملیات بیت‌المقدس، نگاهی داریم به زندگی‌نامه شهید «فیروز خانی»:

شهید «فیروز خانی» در تاریخ 10 فروردین‌ماه 1341 در خانه‌ای محقر ولی سرشار از ایمان در منطقه عجب‌شیر آذربایجان‌شرقی چشم به جهان گشود.

در طول تحصیل همواره کمک و یاری صمیمی و دلسوز برای پدر و مادر خود بوده و در فعالیت‌های اجتماعی مناسب خود شرکت می‌نمود تا اینکه بدنبال احساس نیاز به وجودش، به ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوسته و پس از طی آموزش های لازم در مراکز آموزشی نزاجا به لشکر 58 ذوالفقار در منطقه ام‌الرصاص جهت دفاع از کشور اسلامی‌مان مستقر بود اختصاص یافت.

وی از قهرمانان مبارز عملیات بیت المقدس که در تاریخ 10 اردیبهشت‌ماه 1361 در منطقه ام‌الرصاص بر علیه دشمن بعثی به وقوع پیوست شرکت نمود و توسط دشمن در جبهه به شهادت نائل گردید.

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از تشییع بر دوش مردم غیور آذربایجان در مزار شهدای عجب‌شیر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار