بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۹۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲ - 23May 2020

بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر

 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت سالروز عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر بیانیه ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

«اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم»

عملیات بیت المقدس در دهم اردیبهشت 1361 با رمز «یا علی بن ابی طالب (ع)» شروع شد. این عملیات در حالی آغاز شد که قسمت وسیعی از خاک میهن عزیزمان از جمله شهر بندری و استراتژیک خرمشهر در اشغال دشمن بعثی بود.

در این عملیات که رزمندگان اسلام به فرماندهی سپهبد «علی صیاد شیرازی» به موفقیت‌های چشمگیری رسیده بودند،  اطلاعیه‌های فراوانی از پیام‌های دریافتی ایستگاه‌های شنود نیز در اختیارشان قرار گرفت. از اطلاعات حاصل از شنود که از ارتباطات بی‌سیم دشمن شنیده و رمز گشایی می‌شد، عملیات طرح ریزی شد و نیروهای جمهوری اسلامی ایران به موفقیت عمل کردند که در نهایت در این عملیات 5400 کیلومتر مربع از خاک مقدس میهن اسلامی ایران باز پس گرفته شد و خونین شهر پس از 578 روز اشغال آزاد گردید.

 طی این عملیات، خطوط مرزی از شلمچه تا شمال طلائیه تامین شد و پادگان حمید و محور اهواز-خرمشهر نیز به تصرف نیروهای خودی درآمد و شهر هویزه نیز آزاد شد.

عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر فقط یک حادثه نظامی نبود بلکه از نظر سیاسی روزها در صدر اخبار جهان قرار داشت و سبب تحولات بسیاری در کشورهای منطقه و جهان گردید.

 عملیات غرور انگیز بیت‌المقدس به لحاظ حجم تلفات و خسارات وارده به دشمن، وسعت منطقه نبرد و بکارگیری تاکتیک‌های خلاق و تدابیر عملیاتی بی‌نظیری همچون عبور از رودخانه کارون و در نهایت آزادسازی خرمشهر از جمله موفقیت‌ها و پیروزی‌های شگفت‌انگیزی بود که پس از آن سرنوشت ادامه جنگ را به نفع ایران تغییر داد.

امروز در حالی که دشمن ناامید از تجاوز نظامی به خاک پاک جمهوری اسلامی ایران با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، استفاده از انواع رسانه‌های دیداری و شنیداری و فضای مجازی هجمه روانی – تبلیغی بر علیه جمهوری اسلامی ایران راه انداخته است، بازخوانی و مرور حماسه‌های بزرگ و غرور آفرین همچون فتح خرمشهر می‌تواند به عنوان الگویی کار آمد و موثر در پیش روی جوانان ما قرار گیرد.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ضمن گرامیداشت سالروز حماسه ماندگار آزادسازی خرمشهر و درود بر روح پر فتوح امام خمینی (ره)، تمامی شهدا بویژه شهدای عملیات غرور آفرین بیت المقدس، این روز عزیز را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، نیروهای مسلح، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و آحاد ملت تبریک و تهنیت عرض نموده و از خالق هستی بخش سربلندی و عزت بیش از پیش ایران اسلامی را در گستره گیتی خواستار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار