مشکات انقلاب-۴/ مطالبه امام خامنه‌ای از جبهه مقاومت و جامعه جهانی؛

وظیفه نهاد‌های فرهنگی در جبهه مقاومت چیست؟

جبهه مقاومت محدود به بخش نظامی نمی‌شود و نهاد‌های فرهنگی بخشی مهم از این محسوب می‌شود. سخنرانی امام خامنه‌ای در روز قدس دارای نکات راهبردی قابل تاملی است که مخاطب اصلی آن نهاد‌های فرهنگی است.
کد خبر: ۳۹۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ - 23May 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تاریخی خود در روز قدس که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت نشان از اهمیت این روز و صد البته سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای داشت. اهمیت این سخنرانی تا آنجا بود که بسیاری از رسانه‌های جمعی خارجی با قطع برنامه‌های خود اقدام به پخش زنده آن کردند.

اگر چه برخی حاسدان و معاندان در داخل و خارج از کشور سعی دارند تا نقش اثرگذار رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در مناسبات بین‌المللی را کم اهمیت جلوه دهند، اما بدون شک حضور مقتدرانه امام خامنه‌ای برای دولت‌های غربی بخصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیار پر اهمیت است. آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی خود ایراد فرمودند در واقع طراحی یک عملیات گسترده علیه جبهه کفر است. از این رو سران استکبار امام خامنه‌ای را رهبری استراتژیست و فرماندهی دقیق در جبهه مقابل خود می‌دانند.

رژیم صهیونیستی به‌خوبی درک کرده‌اند حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به آنچه می‌گوید باور دارد، قدرت رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار اتکا و اتکال به خداوند وجود سردارانی و سربازانی از جنس شهید سلیمانی و شهید حججی است که در کسوت‌ها و جایگاه‌های مختلفی مشغول انجام وظیفه هستند.

وظیفه نهاد‌های فرهنگی در جبهه مقاومت چیست؟

کادرسازی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت و هدایت و تربیت آن‌ها سبب شد تا جرثومه فسادی مانند داعش از میان برود و اسرائیل غاصب و حامیان عربی و غربی‌اش کاملا به این نکته پی برده‌اند.

صهیونیسم مسلمانی که در قالب داعش سربرآورد، تحت رهبری امام خامنه‌ای دچار زوال و اضمحلال شد و قطعا صهیونسیم یهودی و مسیحی نیز تحت رهبری مدبرانه ایشان برای همیشه از نقشه جغرافیای سیاسی و مجامع بین‌المللی حذف خواهد شد.
صهیونیسم با طرح شعار نیل تا فرات قصد داشت، ارض موعود را برای ظهور منجی دروغین‌اش آماده کند. همان منجی جعلی و بی‌هویتی که بار‌ها و بار‌ها در آثار هالیوودی از آن رونمایی شد. اما پیروی انقلاب اسلامی ایران علیه رژیم پهلوی- بزرگترین حامی اسرائیل غاصب - و پیروزی بر رژیم بعث عراق و سقوط صدام حسین و بعدتر اتحاد و برادری مسلمانان ایران و عراق سبب شد این سیاست به ظاهر عملی به آرزویی محال و رویایی دور تبدیل شود.

به‌همین دلیل دولت‌های غربی با بوجود آوردن داعش، القاعده، جندالله، بوکو حرام و ... سعی دارند تا مانع قدرت گرفتن نظام اسلامی ایران شوند. چرا که اگر ایران اسلامی بتواند انقلاب خود را در سطح جهان گسترش دهد عملا تبدیل به قدرت بدون رقیب جهان خواهد شد و جایی برای دولت‌های متخاصمی، چون رژیم صهیونیستی نمی‌ماند.

موضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی خود موضعی مقتدارانه نسبت سران استکبار بود. هر چند روی سخن معظم‌له مسلمانان جهان بود، اما دشمنان اسلام نیز از مخاطبان این سخنرانی بودند تا بدانند سقوط‌شان حتمی است و این آتش‌افروزی و سنگ‌اندازی‌ها در واقع تلاشی مذبوحانه و دست و پا زدن یک محتضر بیش نیست. با این همه جبهه مقاومت نباید دشمن جرار خود را دست کم بگیرد و با این نگاه که مرگ آن حتمی است دست از تلاش بردارد. باید دانست که جبهه مقاومت تنها در میدان جنگ خلاصه نمی‌شود بنابراین بیداری، آگاهی، توسعه فرهنگ اسلامی، تولید علم، افزایش توان نظامی و اهتمام به حفظ دستاورد‌ها و گسترش آن‌ها از وظایف سربازان جبهه مقاومت بخصوص نهاد‌های فرهنگی است.

عده‌ای با عادی‌سازی واقعیت رژیم صهیونیستی سعی دارند این نکته را بقبولانند که هر چند اسرائیل غده‌ای سرطانی است، اما دیگر کاری نمی‌شود کرد و باید با این واقعیت کنار آمد، این عده از درک مسئله عاجزند که مسئله صهیونیست نه‌تن‌ها تهدیدی علیه اسلام که تهدیدی علیه همه ادیان توحیدی و بشریت است.

متاسفانه سیاست عادی‌سازی اسرائیل غاصب از سوی نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی غرب در قالب کتاب، فیلم، بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی به شدت دنبال می‌شود. تاسف‌بارتر اینکه در ایران اسلامی حتی یک فریم فیلم در پاسخ به سیاست عادی‌سازی اسرائیل ساخته نشده است.

چرا در آثار سینمایی و تلویزیونی ما هیچ نشانی از جنایت انگلیس، در خصوص ایجاد کشور جعلی فلسطین تولید نشده است. مسئله مبارزه با رژیم صهیونیستی چیز جدایی از اصول انقلاب اسلامی نیست. به همان میزان که باید برای شناسدن شهدای انقلاب اسلامی تلاش کرد به همان میزان باید در شناساندن شهدای جبهه مقاومت نیز اهتمام داشت.

هر چقدر که جبهه مقاومت در بعد نظامی موفق و پیروز میدان بوده است، جبهه فرهنگی عملا در مقابل مزدوران فرهنگی غرب ناتوان عمل کرده است. اینکه عده‌ای معدود در خیابان‌های ایران اسلامی با وقاحت تمام شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دهند محصول فشل بودن نهاد‌های فرهنگی در ایران است. وقتی رسانه ملی در بهترین ساعات پخش خود، آثار نازل و عقب‌مانده‌ای مانند «بوی باران»، «برادر جان»، «مدینه»، «بچه مهندس» و .. را پخش می‌کند چه امیدی به توسعه فرهنگ مقاومت داریم. گویا کسانی که در بخش نظامی جبهه مقاومت مشغول انجام خدمت هستند باید سکان فرهنگی کشور را نیز به‌دست بگیرند تا بیش از آنچه هستیم از قافله عقب نمانیم.

رهبر انقلاب اسلامی در فرازی از سخنرانی خود هشدار دادند که از سرنوشت یاسر عرفات باید عبرت گرفت و البته اصحاب هنر باید بیشتر مراقب باشند که همان حرف‌ها و عمل یاسر عرفات در اعمال و رفتار آن‌ها مشاهده می‌شود. آن‌ها عملا سینمایی پدید آورده‌اند که نه فرم سینمایی دارند و نه محتوایی ایرانی و مدام بر طبل توخالی گفتمان فرهنگی می‌کوبند. در حالی که گفتمان فرهنگی وقتی معنا پیدا می‌کند که طرف مقابل نخواهد با سیاست‌های مختلف دستاورد‌های فرهنگی ما را مورد هجمه قرار دهد. آیا با چنین دشمن متخاصمی می‌توان از گفتمان فرهنگی سخنی به میان آورد؟

در آخر باید گفت مسئله فلسطین را نباید به یک نقطه خاص جغرافیایی معطوف کرد همچنان که رژیم صهیونیستی را نیز نباید به یک دولت خاص محدود کرد. رژیم صهیونیستی کانون شرارت‌های همه دولت‌های استعماری است که در غرب آسیا متمرکز شده است. در این صورت است که هضم مسئله فلسطین و اسرائیل غاصب آسان‌تر خواهد شد. مدیران فرهنگی همه کشور‌های مسلمان باید با تشریک مساعی، همیاری و همدلی مصائب مردم فلسطین را در قالب آثار فرهنگی ثبت و ضبط کرده و آن را در جهان منتشر کنند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار