معرفی شهدای عملیات بیت‌المقدس آذربایجان‌شرقی/ 6

شهید «اباذر سعیدی»

شهید «اباذر سعیدی» با فرا رسیدن خدمت سربازی خود در زمان اشغال خرمشهر، به جبهه اعزام شده و پس از مجاهدت در راه وطن، در 10 اردیبهشت‌ماه 1361 در منطقه کرخه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۳۹۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ - 23May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، امروز سوم خرداد، در سی‌و‌هشتمین سالگرد «آزادسازی خرمشهر» و در معرفی ششمین شهید آذربایجان‌شرقی در عملیات «بیت‌المقدس» نگاهی گذرا داریم به زندگی‌نامه شهید «اباذر سعیدی» که در ادامه می‌خوانید:

شهید «اباذر سعیدی» در سال 1341 در روستای دیو رزم از توابع شهرستان مراغه آذربایجان‌شرقی دیده به جهان گشود. وی پس از گذراندن دوران طفولیت در سن 7 سالگی به مدرسه رفت. شهید «سعیدی» تا سال سوم راهنمایی مشغول تحصیل بود اما بعدها به علت کمبود مالی نتوانست به تحصیل خود ادامه دهد لذا به ناچار برای تهیه امرار معاش به کارگری پرداخت.

شهید از همان دوران کودکی به فریضه دینی اهمیت می داد و نماز و روزه خود را سر وقت به جا می‌آورد.

اباذر در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بسزایی ایفا کرد و در تظاهرات فعالیت چشمگیری داشت. مردم روستا برای رهپیمایی بر علیه طاغوت به شهر می‌آمدند و یکی از عناصر مهم اهالی روستا بود

وی همیشه به این امر تاکید می‌کرد که یا باید شهید شویم یا پیروز و به همین دلیل علاقه شدیدی به حضور در جبهه داشت و همواره صدام و صدامیان را بشدت محکوم می‌کرد.

بالاخره خدمت سربازی فرارسید. شهید، بعد از گذراندن خدمت سربازی در عجب‌شیر به جبهه اعزام شد. در جبهه کوشش بسیاری کرده و از خود رشادت‌های بسیاری نشان داد تا اینکه در تاریخ 10 اردیبهشت‌ماه 61 در کرخه نور (آبادان) به آرزوی دیرینه خود که همانا شهادت بود دست یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها