مراسم گرامیداشت سوم خرداد در سنندج+ تصاویر

مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ - 23May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمد حسینی شاهرودی» نماینده ولی فقیه در کردستان پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سوم خرداد از مقاومت و فتح خرمشهر در سوم خرداد سال ۶۱ به‌عنوان مقاومت جانانه رزمندگان اسلام نام برد و اظهار داشت: در این مبارزه با رشادت دلاورمردان رزمنده، بیش از ۱۹ هزار عراقی اسير و ۱۶ هزار نفر هم کشته شدند.

شاهرودی گفت: تنها با ایمان و جهاد در راه خدا می‌توان بر دشمنان پیروز شد و این مهم در فتح خرمشهر با وجود کمک تسلیحاتی و نظامی غرب به عراق برای همگان آشکار شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان هم در این مراسم با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر یکی از بزرگترین حماسه‌های تاریخ معاصر ایران و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: این حماسه نمادی از اراده و ایمان مردم متدین ایران اسلامی است.

امیر «اثنی‌عشری» عزت و سربلندی ملت ایران را مرهون ایثارگری شهدا، جانبازان و خانواده‌های شهدا دانست و افزود: فرهنگ شهادت و جهادگری باید در جامعه ترویج شود.

همچنین در پایان این مراسم از مستند یادگاران مقاومت و دو موشن‌گرافیک با موضوع باشگاه افسران نیز رونمایی شد. این مستند روایت مقاومت دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی در محاصره ۲۲ روزه باشگاه افسران در سنندج است که از تولیدات واحد هنری و فضای مجازی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

در این مراسم همچنین از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار