در تالار وزارت کشور برگزار شد:

همایش «جهاد ادامه دارد»

این یادواره امروز عصر با حضور جمعی از مسئولان لشگری و کشوری از جمله فرمانده کل سپاه، نائب رئیس مجلس و غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان و همچنین ناصر ابو شریف نماینده جهاد اسلامی آغاز شد.
کد خبر: ۳۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹ - 30January 2015

همایش «جهاد ادامه دارد»

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم گرامیداشت شهدای قنیطره با عنوان «جهاد ادامه دارد» جمعه عصر با حضور جمعی از مسئولان لشگری و کشوری از جمله سردار سرلشکرمحمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، حجت الاسلام ابوترابی فر نائب رئیس مجلس، غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان، سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار نجات معاون فرهنگی سپاه، سردار کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، سردار سعید قاسمی، عبدالرضا رحمانیفضلی، سردار همدانی و همچنین ناصر ابو شریف نماینده جهاد اسلامی آغاز شد.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برنامه «جهاد ادامه دارد» در جمع خبرنگاران گفت: پاسخ حزبالله به اسرائیل پاسخ حداقلی بود که به اسرائیلیها داده شد و امیدواریم این پاسخ درس عبرتی شود که دیگر این غلطها را نکنند.

وی با بیان اینکه وحشت آنان از مقاومت موجب چنین عملیاتی شده است، خاطرنشان کرد: آنان از مقاومت وحشت دارند که اینگونه تحرکات فرماندهان مؤثر حزبالله را تعقیب میکنند اما آنان حماقت کردند و میدانستند که چنین اقدامی چنین پاسخی را دارد ولی به هر حال از توانمندی مقاومت وحشت دارند که دست به چنین عملیاتی زدند.

سردار جعفری با بیان اینکه پاسخ جمهوری اسلامی و حزبالله یکی است خاطرنشان کرد: ما با حزبالله یکی هستیم هرجا خون شهیدانمان در جبهه با هم ریخته شود پاسخ ما یکی است.

سپس در این مراسم کلیپ هایی با مضامین مقاومت و جهاد پخش شد و حاج سعید حدادیان به مدیحه سرایی پرداخت.بعد از آن

سید عبدالله صفیالدین نماینده دفتر حزبالله لبنان در تهران به سخنرانی پرداخت.

نماینده دفتر حزب الله لبنان در تهران با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران، محوریت پایداری جهان اسلام ،است گفت: ایران اسلامی با حماسه آفرینی ها و تلاشهای بی وقفه سپاه پاسدارن به عنوان محور اصلی پایگاه جهان اسلام توانسته حزب الله لبنان را در راستای رسیدن به اهداف عالی و مقابله با رژیم صهیونیستی و مهمتر از همه آزادی قدس و یاری سوریه و عراق، حضور مستشاری فعال داشته باشد. حقیقتا باید قدر این سپاه را بدانیم.

وی در خصوص چرایی رسیدن خانواده مغنیه به جایگاه رفیع شهادت تصریح کرد: اگر بخواهیم جهاد مغنیه را بشناسیم باید به زندگی پدر او عماد مراجعه کنیم عماد مغنیه 12 ساله بود که مادرش درس قرآن به او می داد در حالیکه 3 شهید تقدیم اسلام کرده بود. خانواده مغنیه سروپا جهاد و خدمت به اسلام بودند.

وی اشاره کرد: عماد به عنوان اولین نوجوانی بود که در سن 16 سالگی به نیروهای فلسطینی ملحق شد و در سن 18 سالگی در مقابله با یک گروه کمونیستی در لبنان که مردم را به فساد اجتماعی دعوت می کردند با تدبیر و ذکاوت، این گروه را از بین برد. حاج عماد با قدرت و توان بالا حزب بعث را منحل کرد.

صفی الدین اشاره کرد: اگر به عنوان پرورش جوانهایی همچون جهاد در جهان اسلام هستیم باید یک زندگی جهادی را تشکیل دهیم چراکه خانواده مغنیه همواره در زندگی به جز جهاد و خدمت برای اعتلای اسلام فکر نمی کردند، حتی نیروهایی که حاج عماد برای مقاومت اسلامی تربیت کرد در جنگ 33 روزه دیدیم که چه حماسه های آفریدند.

نماینده دفتر حزب الله لبنان در تهران اظهار داشت: وقتی برادران عماد در جوانی و نوجوانی به شهادت می رسیدند و حتی نیروهای معاند، فواد را برای کشدن عماد به قتگاه انتخاب کردند، هیچ گاه خانواده ایشان عقب نشینی نکردند، همسر او به ما گفت در هیچ کدام از مراسم های تدفین، ترحیم و جشنهای عروسی عماد حضور پیدا نمی کرد و در تاریکی زندگی می کرد تا دشمنان از حضور او آگاه نشوند، اما همسراو هیچ اعتراضی نمی کرد.

وی اظهار کرد: جهاد در این فضای کاملا جهادی زندگی و پرورش یافت امروز به واقع جهان اسلام نیاز به این روحیه دارد، امسال جهاد مغنیه دری را به روی نوجوانان و فرزندان انقلابی باز کرده تا هرچه زودتر به آزاد سازی قدس و نابودی اسرائیل و بیداری فراگیر اسلامی دست یابیم.

ایشان همچنین ادامه داد: جهاد مغنیه در سخترین نقطه اشغال شده لبنان جولان برای لبیک به هل من ناصر ینصرنی مسلمانان حضور پیدا کرد، این همت و سختی زندگی جهاد باید برای جوانان ما الگو باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار