یک کارشناس رسانه:

بیش از ۷۰۰ هزار محتوا علیه رژیم صهیونیستی در فضای مجازی تولید شده است

علیرضا داوودی اظهار داشت: در سال‌های گذشته رسانه‌های غربی متصل به رژیم صهیونیستی از دقایق ابتدایی راهپیمایی روز قدس به مقابله می‌پرداختند، اما امسال به شدت منزوی بودند و دست پاچه شده بودند.
کد خبر: ۳۹۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ - 24May 2020

بیش از ۷۰۰ هزار محتوا علیه رژیم صهیونیستی در فضای مجازی تولید شده استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، علیرضا داوودی کارشناس رسانه در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط موجود راهپیمایی روز قدس شمایل متفاوتی را به خود گرفت.

وی با اشاره به این که در برخی از کشور‌ها راهپیمایی روز قدس به طور نمادین در خیابان شکل گرفت، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی هر ساله با تعداد مشخصی از افراد و برآورد میدانی نسبت به وضعیت برگزاری روز قدس و فلسطین محدودیت‌هایی را قائل می‌شد، اما امسال دیدیم که محدودیت زمانی و جمعیتی از بین رفت.

این کارشناس رسانه افزود: امسال تعداد بیشماری از کاربران فضای مجازی و حقیقی با موضوعات متنوع در سراسر دنیا در حوزه روز قدس فعال شدند و رویداد‌های متعددی را شکل دادند.

وی اضافه کرد: در بسیاری از مواقع تولید محتوا و چالش‌های مجازی می‌توانند موثرتر از اقدامات میدانی باشند.

علیرضا داوودی ادامه داد: اتفاقات رسانه‌ای که در فضای مجازی ایجاد می‌شوند تفاوت بسیاری را با اتفاقاتی دارند که در رسانه‌ها منعکس می‌شوند.

وی تاکید داشت: در سال‌های گذشته رسانه‌های غربی متصل به رژیم صهیونیستی از دقایق ابتدایی راهپیمایی روز قدس به مقابله می‌پرداختند، اما امسال به شدت منزوی بودند و دست پاچه شده بودند.

این کارشناس رسانه تصریح کرد: حجم محتوایی که امسال در حوزه قدس و مقاومت در فضای مجازی تولید شد بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به این که در سال‌های گذشته حداکثر سه تا چهار هزار قالب محتوایی موضوعات مرتبط با روز قدس را پوشش می‌دادند، عنوان کرد: امسال بیش از ۷۰۰ هزار فرم محتوایی با موضوع روز قدس در فضای مجازی تولید شد.

علیرضا داوودی افزود: این تعداد از محتوا بر اساس رصد ما در فضای مجازی شناسایی شده‌اند، در حالی که می‌توان گفت میزان محتوای موجود در فضای مجازی بسیار بیشتر از این رقم بود.

وی در مصاحبه تلفنی با شبکه رادیویی گفتگو با بیان این که کیفیت محتوا‌های مجازی مرتبط با روز قدس امسال ارتقا پیدا کردند، اظهار داشت: عقده کشایی اسراییل در روز قدس امسال به سمت خودشان برگشت و به آن‌ها آسیب زد.

این کارشناس رسانه افزود: امسال بسیاری از مسلمانان و مسیحیان و حتی یهودی‌ها با موضوع روز قدس و بر علیه اسرائیل محتوا تولید کردند.

وی با اشاره به این که امسال فصل جدید از رویارویی با رژیم صهیونیستی شروع شد، عنوان کرد: امسال رویا رویی با اسرائیل علاوه بر اقدامات میدانی در فضای مجازی هم مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفت و این موضوع در حالی اتفاق افتاد که تا پیش از این فعالیت در فضای مجازی برای اسرائیل مزیت نسبی حساب می‌شود.

علیرضا داوودی با بیان این که امسال تسلط و حاکمیت بی، چون و چرا از آن مقاومت شد، افزود: مزیت نسبی که رژیم صهیونیستی در فضای مجازی داشت، امسال از دستش خارج شد.

وی با اشاره به این که فعالیت در دفاع از فلسطین فقط محدود به ایران نیست، تاکید داشت: در سال‌های گذشته معمولا پس از پایان روز قدس فضای کشور تغییر می‌کرد و مسلمانان به سوی فضای عید فطر سوق پیدا می‌کردند و، اما امسال به واسطه تغییرات ایجاد شده ما می‌بینیم که جریان و خون جدیدی در فضای مجازی شکل گرفته است.

بسیاری از کسانی که به دلیل محدودیت‌های کشور خودشان نمی‌توانستند در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند، امسال با حضور در فضای مجازی علیه رژیم صهیونیستی اقدام کردند و با حضور در فضای رسانه‌ای و مجازی از فلسطین دفاع کردند.

وی اضافه کرد: یکی از برکات مهم روز قدس امسال این بود که همه مردم در سراسر جهان در فضای مجازی حضور پیدا کردند و علیه رژیم صهیونستی ایستادگی کردند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار