وزارت امور خارجه روز مقاومت دزفول را گرامی داشت

رؤسای جمهور ایران و ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی ضرورت بازگشایی هر چه سریعتر مرز‌های زمینی و هوایی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای از سرگیری تبادلات تجاری و کالایی دو کشور مورد تأکید قرار دادند.
کد خبر: ۳۹۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ - 24May 2020

وزارت امور خارجه روز مقاومت دزفول را گرامی داشتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز مقاومت دزفول در پیامی توئیتری و با انتشار تصاویری عنوان کرد: «شهادت صدها شهروند بیگناه و ویرانی شهر با ۱۷۶ موشک، دو هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت، فقط بخشی از جنایات صدام در دزفول بود.»

در این پیام آمده است: «تقویت قدرت دفاعی به دست طهرانی مقدم‌ها، حاصل آن تجربه تلخ است. نسل نو مصمم به تکرار آن تجربه در برابر تروریسم اقتصادی رژیم آمریکاست.»

روز چهارم خردادماه، روز مقاومت دزفول نامگذاری شده است.علت این نامگذاری، مقاومت مردم این شهر در برابر موشک باران رژیم بعث عراق در طول جنگ ایران و عراق بوده است. این شهر در دوران جنگ بارها مورد هجوم و موشکباران رژیم عراق قرار گرفت و آن را شهر موشک‌ها نیز نامیده‌اند.

همچنین در آغاز جنگ ایران و عراق دزفول بیش از ۲۰۰ بار موشک‌باران و ۲۰ هزار بار گلوله‌باران شد. مردم دزفول با وجود موشک‌باران شدید همچنان مقاومت می‌کردند و نماز جمعه دزفول هر هفته با حضور مردم و رزمندگان اقامه می‌شد. شهرستان دزفول در دوران جنگ هفت هزار کشته، زخمی و مفقودالاثر داشت.

دزفول در طول جنگ تحمیلی ۱۷۶ بار توسط انواع موشک‎های سه متری و ۹ متری اسکاد B ساخت شوروی، دو هزارو ۵۰۰ بار توسط توپ و ۳۰۰ بار مورد حملات هواپیماهای بعثی مورد تهاجم قرار گرفت و در این حملات بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی تخریب شد، ولی هم چنان استوار به مقاومت خود ادامه داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار