دستور وزیر بهداشت فرانسه برای ارزیابی خطرات مصرف داروی پیشنهادی ترامپ

وزیر بهداشت فرانسه با استناد به انتشار مقاله‌ای درخصوص عواقب مرگبار مصرف داروی ضدمالاریا برای درمان ویروس کرونا از شورای عالی سلامت ملی کشورش خواست در این مورد تحقیق کند.
کد خبر: ۳۹۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ - 24May 2020

دستور وزیر بهداشت فرانسه برای ارزیابی خطرات مصرف داروی پیشنهادی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «اولیویر وران» وزیر بهداشت فرانسه روز شنبه خواستار بررسی اثرات داروی ضد مالاریا بر روی بیماران مبتلا به ویروس کرونا شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی رادیو «آراف‌آی» فرانسه، وران در حساب توئیتری خود نوشت: «در پی انتشار مقاله‌ای در نشریه علمی لنست درخصوص بی‌اثر بودن و خطرات برخی روش‌های درمان کووید-۱۹ از جمله مصرف هیروکسی کلروکین با شورای عالی سلامت عمومی تماس برقرار کردم».

وران در ادامه نوشت: «از آن‌ها درخواست کردم ظرف ۴۸ ساعت مقررات مربوط به تجویز این دارو را مورد ارزیابی مجدد قرار داده و پیشنهاد‌ها و تحلیل خود را در این خصوص ارائه دهند».

نشریه معتبر پزشکی لنست روز جمعه در مقاله‌ای درخصوص عوارض مصرف داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکین برای درمان ویروس کرونا هشدار داده بود.

در این مقاله آمده است این دارو می‌تواند موجب آسیب به ناحیه کاردیاک قلب شده و سرانجام بیمار را به کام مرگ بکشاند.

سازمان غذا و و داروی آمریکا هم درباره مصرف این دارو و عوارض آن از جمله مشکلات قلبی هشدار داده است. «آنتونی فائوچی» مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا می‌گوید تاکنون شواهدی درباره تاثیر این دارو در جلوگیری از کروناویروس به دست نیامده است.

مصرف این دارو از چند ماه پیش از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به‌عنوان درمانی موثر برای ابتلا به ویروس کرونا مورد تبلیغ قرار گرفته است.

ترامپ هفته گذشته اعلام کرد حتی خودش نیز برای مقابله با ویروس کووید-۱۹ هر روز قرص هیدروکسی کلروکین استفاده می‌کند.

«جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و نامزد بالقوه انتخابات ۲۰۲۰ این کشور در پاسخ به این اظهارات ترامپ گفت: «این (صحبت‌های ترامپ) مانند صحبت او بود که می‌گفت اگر کلوراکس (ماده ضد‌عفونی کننده) به خونتان تزریق کنید، ممکن است درمان شوید.» وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: «مرد! دست بردار! او دارد چکار می‌کند؟»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار