یک کارشناس ارشد مسائل استراتژیک:

«حشد الشعبی» خروجی تفکر عاشورایی است

یک کارشناس ارشد مسائل استراتژیک، با بیان اینکه «دشمن» یکی از کلیدواژه‌های اختصاصی حوزه مطالعات امنیتی است، گفت: متاسفانه از نظر دانش امنیتی در وضعیت خوبی قرار نداریم.
کد خبر: ۳۹۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ - 26May 2020

«حشد الشعبی» خروجی تفکر عاشورایی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سیدمهدی رفیعی راد»، در مصاحبه‌ای با موضوع «بررسی و تحلیل دشمن‌شناسی انقلاب از نظر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی اسلامی» با تاکید بر اینکه برای حفظ خود در برابر تهدیدات دشمن، نیازمند این هستیم که دشمن را خوب بشناسیم، اظهار داشت: اگر دشمن و اقدامات آن را به خوبی مورد بررسی و واکاوی قرار ندهیم، نمی‌توانیم با آن مقابله کنیم، بنابراین دشمن شناسی یک مسئله مهم است.

وی با تاکید بر اینکه از نظر دانش امنیتی وضعیت خوبی نداریم، چنان که می‌‌بینیم بعضا هر کسی به خود اجازه می‌دهد در حوزه‌هایی که تخصص در آن ندارند از جمله موضوع امنیت نظر دهند، ادامه داد: وقتی صحبت از دشمن‌شناسی می‌کنیم باید کاربرد آن را بدانیم و در این زمینه با علم و آگاهی عمل کنیم.

این کارشناس ارشد مسائل استراتژیک با بیان این که در واقع دشمن‌شناسی یک دانش مهارت پایه در حوزه امنیت است، گفت: ما با نظام امنیت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، ارتباطات و انرژی مواجه هستیم که هر کدام از آنها نیز دارای ویژگی‌ها و مولفه‌هایی هستند.

رفیعی راد با تاکید بر اینکه نباید به دشمن شناسی نگاه شعاری داشته باشیم، اظهار کرد: گاهی اوقات باید از دشمن شناسی به عنوان یک مهارت عمومی صحبت کنیم چرا که ضروری است مردم بدانند که آمریکا، دشمن ایران و انقلاب اسلامی است و یکسری از افراد به عنوان اپوزیسیون به دل دشمن رفته‌اند و از دل دشمن علیه کشور تبلیغ و فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در برابر دشمن باید توان خود را بشناسیم و به تقویت آنها بپردازیم، تاکید کرد: کسی که سواد امنیتی داشته باشد میداند که با دشمن نمی‌توان مذاکره کرد.

رفیعی راد، با تأکید بر اینکه دشمن نابودی ما را می‌خواهد و در این راستا تاکنون از سه راهبرد انجام اقدام سخت، نیمه سخت و براندازی استفاده کرده است، گفت: آنها در راستای پیشبرد راهبرد سوم خود تلاش بر این دارند که باورها و ارزش‌ها در ذهن مردم را تغییر دهند و قوت قلب مردم را از چیزی که به آن باور دارند، بگیرند.

این کارشناس ارشد مسائل استراتژیک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در مجموع حرکت ما در برابر دشمنان حکیمانه بوده است به گسترش جریان مقاومت در نقاط مختلف منطقه اشاره کرد و افزود: اوایل هفته پیش مشاهده کردیم آقای «هادی الکاظمی» نخست وزیر جدید عراق به دفتر حشدشعبی رفت و در آنجا لباس هشت شعبی را پوشید و از این گروه و عملکرد آن به عنوان یک گروه ملی در داخل عراق حمایت کرد، حشد الشعبی خروجی تفکر عاشورایی است که اکنون سازمان یافته شده است ولی متاسفانه برخی در داخل کشور این مسائل را متوجه نمی‌شوند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار