کتاب «یاد یاران» پس از ۳۰ سال مجدداً به چاپ رسید

کتاب «یاد یاران» اولین کتاب خاطرات «حمید داودآبادی» جانباز و نویسنده دوران دفاع مقدس، پس از ۳۰ سال، از سوی نشر «سوره مهر» چاپ مجدد شد.
کد خبر: ۳۹۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ - 27May 2020

ویدیوکلیپ فرمایشات امام خامنه‌ای با عنوان «شکست‌ناپذیر» منتشر شد + تیزربه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «یاد یاران» اولین کتاب خاطرات «حمید داودآبادی» جانباز و نویسنده دوران دفاع مقدس که سال ۱۳۶۹ منتشر شده بود، پس از ۳۰ سال، از سوی نشر «سوره مهر» چاپ مجدد شد.

این کتاب در همان ایام، مورد توجه و تقدیر رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت و ایشان تقریظ زیبایی را بر آن نگاشتند:

بسم الله الرحمن الرحیم

در این نوشته صفا و صداقت زیادی موج می‌زند. نویسنده غالباً نقش خود را کمرنگ کرده و یاد یاران شهیدش را برجسته ساخته است. روحیه بسیجی تقریباً با همه جوانبش در این‌جا منعکس است، و می‌شود فهمید که چگونه جوان‌هایی در کوره گداخته جبهه به چه جوهر‌های درخشنده‌ای تبدیل می‌شده‌اند. ذکر خصوصیات موقع‌ها و حادثه‌ها و آدم‌ها، تصویر باورنکردنی جنگ هشت ساله را تا حدود زیادی در برابر چشم آیندگان می‌گذارد.

سؤال من از خودم این است که آیا این از معراج برگشتگان چقدر می‌توانند آن حال و هوا را پس از سفر من الحق الی الخلق حفظ کنند و حتی درست به یاد بیاورند؟ و برای این مقصود عالی از دست ما چه کاری ساخته است؟ و چه کرده‌ایم؟

البته قصور یا تقصیر من و امثال من، نمی‌تواند تکلیف دشوار آن‌ها را که خدا حجّت خود را برای‌شان تمام کرده، از دوش‌شان بردارد.

این کتاب با روح طنز و مزاحی که در همه جای آن گسترده است و به آن شیرینی و جاذبه‌ی ویژه‌ای بخشیده، از بسیاری کتاب‌های جبهه جالب‌تر و گیراتر است. آن را در شب و روز‌های منتهی به بیستم ماه رمضان ۱۴۱۲ (۷۱/۱/۵) خواندم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار