راهیابی ۲۰۰ اثر به مرحله نهایی پویش با کتاب در خانه

داوری مرحله نیمه نهایی پویش با کتاب در خانه در چهار بخش قبل از دبستان، دبستان، متوسطه اول و دوم از هفته گذشته آغاز شد و ۲۰۰ اثر از مجموع ۱۰۳۸ اثر ارسالی به مرحله نهایی این برنامه راه یافتند.
کد خبر: ۳۹۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ - 27May 2020

راهیابی ۲۰۰ اثر به مرحله نهایی پویش با کتاب در خانهبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، هیأت داوران این پویش پس از بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره از میان آثار ارسالی، ٢٠٠ اثر را که حاوی خلاقیت در اجرا، ارائه الگوی مناسب ترویج کتابخوانی، جذابیت شنیداری و دیداری، حفظ زمان بندی مناسب و توجه به گسترش بهداشت فردی و اجتماعی بودند را انتخاب و به شرح زیر معرفی کردند.

داوری مرحله نهایی این برنامه در حال برگزاری است و برگزیدگان در نیمه دوم خرداد ماه اعلام و به برگزیدگان جوایزی به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

پویش «با کتاب در خانه»، بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ستاد هماهنگی شهر‌ها و روستا‌های دوستدار کتاب و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها شروع به کار کرد. در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر ایران، در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند به معرفی کتابی می‌پرداختند که در فضا‌های قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند. آن‌ها در این کلیپ گاهی از معرفی ساده کتاب فراتر رفته و وارد گفتگو با نویسنده، شخصیت‌ها و دوستانشان می‌شدند و نظرشان را درباره کتاب اعلام می‌کردند.

هدف از این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها، بهره بردن از امکانات موجود در فضا‌های مجازی برای ترویج اجتماعی کتاب‌خوانی در سراسر ایران و تشویق کودکان و نوجوانان به گفتگو پیرامون کتاب‌های مطالعه شده بود. این پوشش همچنین به دنبال گسترش بهداشت در فضا‌های فردی و اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت بود.

این پویش تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ برای کودکان و نوجوانان ایران و به درخواست آنان تمدید شد.

در پویش سراسری کتاب در خانه ۱۰۳۸ اثر از ٢٣ استان کشور توسط کودکان و نوجوانان تهیه و تدوین و به دبیرخانه مرکزی ارسال شد که از این میان استان‌های مازندران با ۲۶۹ اثر گلستان با ۱۴۷، بوشهر با ۹۰ اثر، هرمزگان با ۸۱ و اصفهان با ۸۲ اثر بیشترین مشارکت را در این پویش داشتند.  

انتهای پیام/ 102

نظر شما
پربیننده ها