سردار حسین‌خانی:

مرزبانان با تمام توان از مرزهای ایران حفاظت می‌کنند

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: نیروهای مرزبانی با تمام توان برای امنیت مرزها تلاش می‌کنند و برای حفظ این امنیت با کسی تعارف نداشته و جواب متخلفان را به سختی خواهند داد.
کد خبر: ۳۹۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲ - 27May 2020

مرزبانان با تمام توان از مرزهای ایران حفاظت می‌کنند

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، سردار یحیی حسین‌خانی فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه نیروهای مرزبانی همه سرباز ولایت هستند، اظهار داشت: نیروهای مرزبانی با تمام توان برای امنیت مرزها تلاش می‌کنند و برای حفظ این امنیت با کسی تعارف نداشته و جواب متخلفان را به سختی خواهند داد.

وی با بیان اینکه دشمنان در پی ناکامی در ایجاد ناامنی در مرزهای ایران به دنبال ناامید کردن مردم هستند، افزود: برای همین منظور ایجاد ارتباط دو سویه بین مرزبانی و اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی دقیق و سریع در دستور کار قرار گرفته است تا زمینه برای سوءاستفاده دشمنان فراهم نشود.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه برخی افراد به علائم و هشدارهای نیروهای مرزبانی بی‌توجهی کرده و باعث بروز مشکلاتی می‌شوند، ادامه داد: در تمام نقاط مرزی کشور نقاط قرمز و زردی وجود دارد که با تابلوهای مختلف تعیین حریم شده‌اند و افرادی که در نقاط قرمز در تاریکی هوا حضور داشته باشند متجاوز مرزی حساب می‌شوند.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال مبنی بر جهش تولید خاطرنشان کرد: برای تحقق این شعار هر کدام از دستگاه‌ها و نهادها وظایفی برعهده دارند که نیروهای مرزبانی نیز در این راستا اقدام به مبارزه با قاچاق کالا از مرزها کرده تا بدین صورت تولیدات داخلی رونق پیدا کنند.

سردار حسین‌خانی با بیان اینکه در بازرسی‌های کشفیات، حساسیت‌‌ها افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: مقایسه آمار کشفیات سال ۹۸ با سال ۹۷ نشان می‌دهد که در سال گذشته میزان کشفیات ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به دستگیری هزار و ۵۷۷ نفر در مرزهای استان در سال گذشته گفت: همچنین در این مدت ۸۳۱ دستگاه خودرو توقیف شده است.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در دو ماهه نخست سال گذشته ۲۶۱ نفر قاچاقچی در مرزهای استان دستگیر شدند، عنوان کرد: این تعداد در دو ماهه نخست امسال به تعداد ۸۶ نفر بود که کاهش ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار