ویژگی‌های شناورهای «شهید سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» از زبان دریادار تنگسیری

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: دو شناور بزرگ نظامی با نام شهیدان سلیمانی و المهندس در نیروی دریایی سپاه ساخته می‌شود.
کد خبر: ۳۹۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ - 28May 2020

ویژگی‌های شناورهای «شهید سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» از زبان دریادار تنگسیریبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار علیرضا تنگسیری پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین الحاق ۱۱۲ شناور تندروی جدید و تهاجمی به نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی در بندرعباس اظهار داشت: شناور بزرگ نظامی شهید حاج قاسم سلیمانی در نیروی دریایی سپاه طراحی شده است که بزودی عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی گفت: این شناور به طول ۶۵ متر و با قابلیت حمل بالگرد خواهد بود که طراحی ویژه آن در زمان کوتاهی نهایی شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که انواع مختلفی از سلاح‌ها و تجهیزات مدرن ساخت داخل برای نصب و بکارگیری بر روی این شناور در نظر گرفته شده است که بزودی ساخت آن را آغاز خواهیم کرد، عنوان داشت: تنوعی از امکانات شلیک موشک‌های سطحی و هوایی نیز در این شناور در نظر گرفته شده است.

سردار تنگسیری عنوان داشت: شناور رزمی شهید ابومهدی المهندس نیز طراحی شده و کار ساخت آن را نیز در یکی از کارخانجات مردمی نیروی دریایی سپاه بزودی آغاز می‌کنیم.

وی عنوان داشت: توانایی ساخت انواع قایق‌های پرنده هم در بخش بدنه و هم در بخش موتوری و بازسازی غواص‌برها از صفر تا ۱۰۰ در نیروی دریایی سپاه فراهم شده است و در دیگر بخش‌ها نیز در حال همکاری‌های مشترک در حوزه صنایع دفاعی هستیم.

سردار تنگسیری در مورد کلاس شناور شهید سلیمانی نیز گفت: این شناور بزرگ‌تر از شناور شهید ناظری خواهد بود و تنوع بیشتری از تجهیزات را بر روی آن شاهد خواهیم بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار